המשבר ביחסים עם ארה"ב: הפרשן המדיני של וואלה! ברק רביד שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM על ההודעה החריגה שהוציא אמש הבית הלבן לפיה "על ישראל לשמור ולכבד את הזכות להפגנות לא אלימות" והסביר עד כמה בארה"ב מודאגים ומעורבים ממה שקורה בישראל. 

פרשן בכיר בארה"ב: "החלה הערכה מחודשת של היחסים עם ישראל"
ה"ניו יורק טיימס": "הממשלה צועדת לעבר ריסון מערכת המשפט" | סיקור המחאה בעולם

רביד הסביר כי נוסח ההודעה החריגה הוא "נוסח שלפחות לפי מיטב בדיקותיי הוא חסר תקדים בהיסטוריה של יחסי ישראל ארצות הברית והוא נוסח ששמור בדרך כלל למדינות או שאינן דמוקרטיות כלל, או מדינות שהדמוקרטיה שלהם מתערערת ונשחקת.

"אני חושב שהאמירה האמריקאית הזאת היא סוג של מין זרקור שפתאום מאיר עוד פינה ומראה לנו במבט מבחוץ איך כל העולם, ובראשו המדינה החשובה והחזקה בעולם ארצות הברית, שהיא גם בת הברית הגדול של ישראל ושמספקת לה כל שנה ארבעה מיליארד דולר לתקציב הביטחון, והגנה באו"ם, וסיוע צבאי וסיוע מודיעיני, איך המדינה הזאת מסתכלת כיום על ממשלת ישראל. אני חושב שזה מין שטף של מים קרים על הפנים שפתאום מראה לכולנו מה המצב האמיתי ואיך המאבק שמתחולל פה נמצא מבחוץ". 

על הגעתו של המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין אמר: "הוא הגיע כדי לעדכן איפה נמצאים הדברים. צריך להגיד גם שהנושא המרכזי שבגללו הוא הגיע זו המתיחות בגבול עם לבנון. וזה בדיוק אולי ההבדל בין ביקור הוכשטיין להודעת הבית הלבן. הודעת הבית הלבן עוסקת בחלק של היחסים בין ישראל לארצות הברית, שנוגע לערכים דמוקרטים משותפים. הביקור של עמוס הוכשטיין עוסק באינטרס האמריקאי למנוע מלחמה בין ישראל ללבנון בגבול לבנון. במציאות של היחסים בין ישראל לארצות הברית, לאורך השנים, היו לנו גם ערכים משותפים וגם אינטרסים משותפים".

"כל ישראלי שמקשיב עכשיו צריך לחשוב האם הוא מעניין שנישאר רק עם האינטרסים המשותפים, ז"א שאמריקאים יבואו לפה רק כשצריך למנוע מלחמה עם לבנון, וכל הדברים האחרים - הטובים, החיוביים, הם לא יבואו. זה ההבדל בין ההודעה של הבית הלבן, לבין הביקור של עמוס הוכשטיין בישראל". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm