הבחירות הנוספות להרכב הוועדה למינוי שופטים נערכו היום (רביעי). ספירת הקולות פוקחה על ידי מזכיר הכנסת והלשכה המשפטית של הכנסת. ח"כ יצחק קרויזר ממפלגת עוצמה יהודית נבחר כנציג השני בוועדה למינוי שופטים, זאת לאחר התרגיל של הקואליציה בחודש שעבר, שהחליטה להסיר את כל המועמדויות שלה כדי לדחות את ההצבעה בחודש.

כך האופוזיציה תמנע תרגיל דחייה נוסף בבחירות לוועדה למינוי שופטים
נתניהו יודע: המשך החקיקה תפרק את צה"ל, והאחריות תהיה עליו | טל לב רם

ח"כ יצחק קרויזר מסר על בחירתו: "שמח שחברי וחברות הכנסת בחרו בי כנציג הקואליציה בועדה לבחירת שופטים. נפעל לקדם מועמדים שתפיסת עולמם ציונית ויהודית הנאמנים למדינת ישראל, סמליה ומוסדותיה".

מנגד, יו"ר הקואליציה לפיד שלח מכתב לראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, בו הבהיר: ״במידה והוועדה לבחירת שופטים לא תכונס בתוך 14 ימים - אעתור לבג״ץ״. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לתוצאות בכנסת, ואמר: "נתניהו ולוין מסרבים לכנס את הוועדה ולמנות שופטים חדשים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מברך את חברי יו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' ח"כ יצחק קרויזר על בחירתו לחבר בוועדה למינוי שופטים, כנציג הקואליציה. אני מקווה שהוועדה בהרכבה הנוכחי לא תכונס, ושחבריי בליכוד ובציונות הדתית יעמדו על הדרישה לשנות את הרכב הועדה למינוי שופטים. בכל מקרה אין לי כל ספק שח"כ קרויזר יפעל בוועדה, לבחירת שופטים עם אג'נדה ציונית, יהודית, ערכית ואוהבי עם ישראל ומאחל לו הרבה הצלחה".

חברי הכנסת אשר הגישו את מועמדותם לשמש כנציג הנוסף מטעם הכנסת בוועדה היו: רון כץ, יצחק קרויזר, ועידן רול. חברי הכנסת כץ ורול הם שני המועמדים מטעם האופוזיציה, זאת בכוונה למנוע תרגיל דחייה נוסף, אם וכאשר הקואליציה תנסה לבצע אותו.

לקראת ההצבעה, ח״כ משה סלומון מהציונות הדתית משך את מועמדותו, כך שנציג הקואליציה היחיד שנותר ברשימה הוא ח״כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית. 

סלומון מסר: "הגשתי את מועמדותי לשמש כנציג בועדה לבחירת שופטים מתוך רצון לתקן עוול ולהביא לגיוון חברתי אמיתי במערכת המשפט. אני מחויב באופן מלא להסכמים הקואליציונים שנחתמו בין המפלגות השונות בקואליציה, על כן שוחחתי בשעות האחרונות עם ידידי חה״כ יצחק קרויזר והבעתי בפניו את מטרותיי לקידום אוכלוסיות בתת ייצוג במערכת המשפט ובכללם בני הקהילה האתיופית.חה״כ קרויזר הסכים עמי ואמר כי יפעל לקדם בפעילותו בועדה את כלל האוכלוסיות התורמות למדינת ישראל. על כן הודעתי בדקות האחרונות למזכירות הכנסת שאני מושך את מועמדותי".

כזכור, בחודש שעבר נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר נבחרה לוועדה לבחירת שופטים ברוב של 58 מול 56 מתנגדים. מנגד, נציגת הקואליציה חברת הכנסת טלי גוטליב, שסירבה להסיר את מועמדותה למרות שהקואליציה החליטה להסיר את כל המועמדויות כדי לדחות את ההצבעה בחודש, לא נבחרה מאחר ו-59 התנגדו מול 15 שתמכו.