רועי נוימן, ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, התראיין הבוקר (רביעי) בתוכניתם של ענת דוידוב וגיא פלג ברדיו 103fm, וסיפר על התנהלות "יום השיבוש", ההאשמות כלפי המפגינים ומה מתוכנן בהמשך. 

"אני מניח שכבר היום בצהריים נודיע על הפגנות בהמשך השבוע ושבוע הבא", אמר. "ברור לנו שיש פה שבועיים מאוד מאוד קשים שמנסים להעביר שם את החוק הזה שהוא בלתי מתקבל על הדעת מבחינתנו והופך את ישראל למדינה דיקטטורית – ולכן אנחנו נצטרך להפגין הרבה מאוד בימים הקרובים כדי לעצור את זה. ואין שום דרך אחרת לעצור את זה – זה דורש מכל האזרחים להתגייס, לפעמים לקחת ימי חופש, לקחת דגל, לפעמים לחסום כבישים, אין לנו ברירה אחרת".

מפגינים בבאר שבע נגד סגן ראש העיר: "ניסה להרוס לנו את ההפגנה"

מותר להפגין בנתב"ג? היועמ"שית פרסמה את החלטתה החד משמעית


כשנשאל האם המוחים שוקלים לשנות את דרכי פעילותם, זאת בעקבות התקדמות החקיקה למרות התגברות המחאות, השיב: "אני רואה את זה בדיוק הפוך. אנחנו 28 שבועות לתוך התהליך הזה, ובינתיים הם לא הצליחו להכניס חוק אחד לספר החוקים מהחוקים ששמנו עליהם דגש. אנחנו מתקרבים לקריאה שנייה ושלישית, התסריט מאוד דומה לזה שהיה בחודש מרץ, זה אומר שאנחנו צריכים להגביר את הקצב. זה אומר שכמו שראינו אתמול, הרבה חברות גדולות ומעסיקים מתחילים להיכנס לאירוע, בתקווה שההסתדרות תיכנס לאירוע, וזה מה שיעצור את החקיקה הזאת בסופו של דבר. כל הזמן להפעיל לחץ מהרבה כיוונים".

''דמוקרטיה או מרד'': כתובת בהפגנה בקפלן במהלך יום השיבוש (צילום: אבשלום ששוני)
''דמוקרטיה או מרד'': כתובת בהפגנה בקפלן במהלך יום השיבוש (צילום: אבשלום ששוני)


בנוסף, התייחס לטענות לפיהן מפגינים חסמו אמבולנסים. "פייק מוחלט, בדקנו את כל הטענות, מה שמופץ ברשת זה סרטונים שינון מגל מפיץ משנת 2013 ומשנת 2018 מהפגנות שלא קשורות אלינו. בדקנו את זה, זה פשוט לא נכון. אנחנו 28 שבועות בתוך המחאה, הקהל שלנו כבר מאוד מתורגל ויודע מה לעשות, אין דבר כזה שלא נותנים לרכבי חירום לעבור, לא משנה אם זה אמבולנס או כיבוי אש, תמיד שומרים עלינו, על האזרחים. זה פייק שראש הממשלה בעצמו גם טרח להפיץ אתמול בלילה בחשבון הטוויטר שלו".


על השאלה האם קיים שינוי ביחס המשטרה כלפי מפגינים, ענה בתוקף: "סיימנו את היום אתמול עם 15 מאושפזים בבתי החולים ועוד עשרות פצועים שקיבלו טיפול במקום, חד משמעית כן. זה לא צריך להיות הנושא המרכזי של המחאה, אבל כן צריך לשים זרקור על זה שהשר לביטחון פנים מנסה להקים מליצייה פרטית שלו שהוא יקבע לה ישירות מתי היא מפעילה כוח ואיך היא מפעילה כוח, זה עוד דבר של ההפיכה המשטרית שאסור שיקרו".

נוימן התייחס לחלק מהאירועים שתפסו אתמול את תשומת הלב הציבורית במהלך המחאה, דוגמת עיכובו לחקירה של הזמר אביב גפן ותקרית הפרש שתועד דורס מפגינה. "חלק מהפצועים אתמול נפצעו בזמן שהם עומדים על מדרכה, וחלק מהעצורים, כמו אביב גפן, הם אנשים שמוחים בצורה מסודרת". עוד הוסיף ואמר: "לגבי הסוסים - אם המשטרה לא יודעת לשלוט בסוסים, אולי היא לא צריכה להביא אותם להפגנה. אנשים נורו על ידי מכתזית באופן ישיר בזמן שהם עומדים על המדרכה, זה חסר הגיון ובניגוד לנהלים".