תא"ל (מיל') אסף אגמון התארח הבוקר (רביעי) בתוכניתם של ינון מגל וחיים לוינסון ברדיו 103fm, והגיב על מכתב התמיכה בטייסים המעוניינים להפסיק לשרת במילואים בשל הרפורמה המשפטית, שהוא אחד מיוזמיו. 

"אנחנו קבוצה גדולה," סיפר. "למכתב שהתפרסם היום הספקנו להכניס רק 300 שמות, יש עוד 700 שלא הספקנו להכניס. אנחנו כותבים את דעתנו - אנחנו תומכים בטייסים לכל פעולת מחאה שהם יבחרו לנכון לעשות, כולל השעיית ההתנדבות שלהם. חתמו על המכתב אנשים רציניים מאוד, יש עוד 15 תתי אלופים ועוד רבים וטובים, חלקם עדיין עושים מילואים פעילים. כל אחד יודע מה הוא חושב, כל אחד בא ממקום אחר וכל אחד מחליט החלטה אחרת. גם החלטה כזאת תהיה אישית כשל כל טייס וטייס. כל אחד בסוף צריך לעמוד מול עצמו - כמו שהוא חתם אישית מידי שנה על טופס ההתנדבות, כך ההחלטה להשעות את ההתנדבות זו ההחלטה שלו".

מחאת הטייסים נגד הרפורמה: "המשך החקיקה מוביל להפסקת התנדבות למילואים"

"אתם מתעסקים בג'ובים!": מפגין התפרץ לדבריו של חה"כ רוטמן בכנסת

כשנשאל האם לדעתו צריך לתמוך בסרבנות, השיב: "תראה, אני אישית מעולם לא רציתי להיות איש צבא ולא חלמתי להיות טייס, שירתי בנח"ל. רק אחרי מלחמת ששת הימים הבנתי את מצבה של המדינה מבחינה ביטחונית והתנדבתי לקורס טייס, הייתי מוכן לסכן את חיי בכל משימה. היום אנחנו נמצאים במצב שהמדינה שלנו משנה את ערכיה ואת הדברים שעליהם גדלנו ועליהם נשבענו, וכל אחד מאיתנו צריך לעשות את ההחלטה אם הוא ממשיך להתנדב. להגיד את המילה סרבנות זה לא הוגן. אם יש לי חובה אני צריך לקיים אותה. אבל זה משהו שהוא מעל החובה שלי".

אגמון גם התייחס להבדל בין שירות מילואים להתנדבות: "כשאני מתנדב אני עושה את זה מעבר לחוק. מי שחייב בשירת מילואים, אני קורא לו לשרת מילואים. מי שחייב ומה שהוא עושה זה בהתאם לחוק אני קורא לו לעשות בהתאם לחוק. מי שמתנדב מעל החוק, אני קורא לו לחשוב אם הוא רוצה להתנדב תחת מה שקורה במדינה".

על הטענה כי המחאה משויכת לשמאל, ענה: "גדלתי בקריית חיים. רוב האנשים שחתמו על המכתב הזה שלנו הם לא שמאל, אני גם לא מחלק את האנשים לשמאל וימין ולא למזרח ומערב. אם תעבור על השמות תראה שהרבה מהם הם מהפריפריה, אחד הגאוות שלנו בחיל האוויר הוא שיש הרבה אנשים מהפריפריה".