חבר הכנסת ולדימיר בליאק התייחס היום לקריאות הגזעניות שספג בכנסת הקודמת מחבר הכנסת משה אבוטבול (ש"ס), והלין גם על הפוסט שפרסם ח"כ רוטמן (הציונות הדתית) לפני מספר ימים ובו טען שיותר ממיליון אנשים עלו מרוסיה.

ח"כ בליאק שיתף: "עליתי לארץ בגיל 25, וכמובן, במעלה הדרך ספגתי גזענות כי החברה הישראלית היא חברה גזענית, לא רק כלפי עולים, אבל בעיקר כלפיהם. אבל מה שאולי הפליא אותי ביתר שאת, זה גילויי גזענות שספגתי כאן כנבחר ציבור, וזה כמובן הסיפור המפרוסם מלפני שנתיים עם ח"כ אבוטבול שמצא לנכון לקרוא לי, תוך כדי שאני מדבר מהדוכן, "וודקה, וודקה". אני לא יודע איך חבר כנסת מגיע לרמה בזויה כזו של התבטאויות. זה מצחיק, לפני שהוא נבחר לכנסת הוא היה ראש עיריית בית שמש ואני במשך שנים היית רואה החשבון של החברה הכלכלית שלו, עבדנו יחד, נפגשנו ברמה של פעם בשבוע ואני לא יודע מה גורם לאדם מכובד, פוליטיקאי לקרוא לעבר הקולגה שלו במליאת הכנסת אמירה גזענית".

משה אבוטבול (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
משה אבוטבול (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

חבר הכנסת בליאק התייחס גם לאמירה של השר ליצמן: "כמובן, בהמשך השר לשעבר ליצמן הטיל ספק גדול בידע שלי בשפה העברית, ואני לא מדבר על מה שהולך ברשתות החברתיות. הציפיות שלנו מוגזמות, כי אם שר בממשלה מרשה לעצמו לומר שכל העולים מחבר העמים הם גויים או מהגרים מטעמי נוחות, אז מה אנחנו יכולים לצפות מאזרחים מהשורה? והמקרה האחרון שרוטמן פרסם פוסט שבו טען שיותר ממיליון עולים הגיעו מרוסיה. יכול להיות שזו סמנטיקה, אבל זו מהות הגזענות".