פרשת ההצבעה הכפולה: המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (רביעי) לחבר הכנסת לשעבר אביר קארה כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שוקלת להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, וזאת לאחר שקיבלה את המלצת פרקליט המדינה, עמית איסמן.

"עבדנו ביחד": ח"כ מיש עתיד על חה"כ מש"ס שקרא לעברו 'וודקה, וודקה'
נתניהו אמר כי פסקת ההתגברות ירדה מהפרק - אך שר בכיר טוען אחרת

הסערה במליאה לאחר ההצבעה הכפולה. צילום: ערוץ הכנסת

על-פי החשד, במהלך יולי 2021, עת שימש אביר קארה כחבר כנסת וסגן שר במשרד ראש הממשלה, בעת ההצבעה על אחת מההסתייגויות לחוק הביטוח הלאומי, הצביע אביר קארה ממסך ההצבעה שלו. מיד אחר כך רכן לעבר מושבה הסמוך של חברת הכנסת עידית סילמן, ובעודה עושה את דרכה אל מקומה, הצביע גם ממסך ההצבעה שלה.

כך יצר קארה רישום במערכת ההצבעה הנחזה לשקף הצבעה שנעשתה ע"י שני חברי כנסת שונים, בעוד שבפועל הוא הצביע פעמיים. לאחר שפנו אליו חברי הכנסת שישבו בסמוך והתריעו בפניו שידווח ליו"ר הכנסת כי הצביע פעמיים, הוא אכן עשה כן.

חבר הכנסת לשעבר אביר קארה: "עם תחילת כהונתי כחבר כנסת, עשיתי טעות והתרעתי עליה באופן מיידי ליו״ר הכנסת, תוך שניות בודדות, כפי שניתן לראות בסרטון, על מנת לתקנה ואכן הספירה תוקנה. לא היה שום ניסיון להצבעה כפולה. נעשתה טעות. אשתף פעולה כמובן עם רשויות אכיפת החוק ואין לי ספק כי זה יסתיים בלא כלום, ללא קשר אני מקווה שכל נבחר ציבור שנוכח כי עשה טעות יקח אחריות מלאה על מעשיו ויפעל לתקנם כפי שעשיתי במליאה. כל דבר שקורה בחיים, קורה לטובה. כל אתגר, כל ניסיון. נעשה ובעזרת השם, נצליח. הכל לטובה".

חברת הכנסת לשעבר והשרה לשעבר איילת שקד נגד העמדתו לדין של אביר קארה: "ההחלטה הזו של היועמ״שית ופרקליט המדינה היא החלטה שערורייתית, פליליזציה של החיים עצמם. טעות אנוש שנובעת מלחץ של חבר כנסת חדש במליאה, שהודה מיד בטעות, לא מצדיקה כתב אישום. התעללות מתמשכת באדם נורמטיבי".

החקירה נוהלה ע"י יאח"ה בלה״ב 433 במשטרת ישראל. התיק מטופל ע"י המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.