חבר הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד) שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM והגיב, בין היתר, למינויו של חבר הכנסת יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) מוקדם יותר, לאחר שנבחר לנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים.

"יצחק קרויזר, חבר כנסת במדינת ישראל, מייצג מפלגה שהיא קיצונית וגזענית, שזאת תפיסת העולם שלה. זה מאוד מצער וזה חלק מהמאבק שלנו. חלק מהכוונה המקורית שלהם לבצע את ההפיכה המשפטית, זה בעצם למחוק את ערך השוויון. על זה המאבק ועל זה אנחנו כמובן לא נוותר, ועל זה אנשים עכשיו יוצאים לרחובות", אמר.

עוד הוסיף: "אנחנו הודענו, גם יאיר לפיד כבר הודיע שאם הוועדה לא תתכנס תוך 14 יום, אנחנו מתכוונים לעתור לבג"ץ. אני רוצה להזכיר שהוועדה לבחירת שופטים לא התכנסה מ-11 באפריל 2022, ובסוף השנה יהיו חסרים לפחות 70-60 שופטים במערכת שזאת כמובן פגיעה קשה בזכויות של אזרחי המדינה. גם אם אני הולך לפי המתווה של שר המשפטים, ובואו נניח שההפיכה המשפטית תצליח ובכנס החורף של הכנסת הוא יצליח לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, אין לו שום סיכוי לבחור שופטים חדשים לפני פברואר-מרץ 2024. זה פשוט לא סביר. זה שר משפטים שפשוט מועל בתפקידו. אנחנו בהחלט נעמוד על כך שהוא יכנס את הוועדה בהקדם האפשרי. במקום לבחור שופטים, במקום לטפל בסחבת, במקום אולי להוסיף ערכאת ערעור נוספת, הוא פשוט מסרב לכנס את הוועדה". 

במהלך השיחה, התייחס גם לפסיקת בג"ץ מהיום שפסל חוק לעידוד עובדים זרים לעזוב את ישראל, דרך פגיעה בכספי ההפרשות הסוציאליות שלהם: "אני מכבד כמובן את פסיקת בג"ץ, והבעיה כמובן היא לא פסיקת בג"ץ אלא מדיניות ההגירה העקומה של הממשלה. לנתניהו היו כמה הזדמנויות במהלך השנים לקבל מתווה סביר ונכון לטיפול בבעיה הזאת, אבל אנחנו זוכרים שמכל מיני סיבות הוא ברח מהפתרון. אני במקצועי רואה חשבון, אני מבין שהפתרון הזה של כספי פיקדון מאוד בעייתי מבחינת דיני העבודה במדינת ישראל, ומבחינת חוקי היסוד של מדינת ישראל, ולכן אני כמובן מבין לגמרי את הפסיקה הזאת". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM