הקלטות של ראש הממשלה בנימין נתניהו נחשפו הערב (רביעי) ברשת 13, כאשר רה"מ נשמע מגנה ומרים את קולו נגד גילויי הסרבנות של הטייסים שעושים מילואים: "מה זה עושה לכוח ההרתעה שלנו!", צעק.

בוגרי מערך 9900: "לא נוכל להמשיך להתייצב לשירות מילואים"

עוד תקף בחריפות: "אני לא יכול לדמיין חומרת דברים גדולה יותר, של ארגון הפרה המונית כזאת של חוק השירות או אם תרצה של סרבנות. זה בלתי ניתן.. זה פשוט אי אפשר לתפוס את זה! אם אתה אומר שכל מקרה יבחן לגופו ולנסיבות שלו, you should be there. אלוהים אדירים באמת לביטחון המדינה! כל מקרה לגופו? זה מקרה שפוגע בגוף המדינה, בביטחון המדינה! וזה לא רק ההשבתה של יכולות, זה גם מה זה עושה לכוח ההרתעה שלנו! מה זה עושה, אני לא אביא כאן דוחות מודיעיניים, אם תרצו בדלתיים סגורות אני אראה לכם, מה זה עושה! זה לא דבר קטן!". 

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר בתגובה להקלטות נתניהו: ״נתניהו שמקליט את עצמו ומדליף מחרב במו ידיו את ביטחון ישראל והיחסים עם ארה״ב. ביטול עילת הסבירות היא דיקטטורה בפועל. שיעצור מיד את החקיקה שקורעת את העם ויתמודד עם העובדה שצבא עם יש רק בדמוקרטיה״.

בתוך כך, מאות לוחמים ולוחמות צוות אוויר בדימוס ובשירות מילואים פעיל פרסמו מכתב תמיכה בטייסים. "אנו החתומים מטה, מתוך היכרות קרובה עם המשמעויות של הפסקת טיסה פעילה, אומרים באופן הברור ביותר לקבוצת המילואים הפעילים: אנו נתמוך, ללא סייג, בכל פעולת מחאה שלכם, כולל השעיית התנדבות לאלתר", נכתב.

"ביום שלישי, 11 ביולי 2023, נפל דבר במדינת ישראל – הכנסת אישרה בקריאה ראשונה חוק הפוגע בצורה אנושה במערכת המשפט בישראל, על ידי הרחבה בלתי סבירה בעליל של מרחב ההחלטות של הממשלה, מעבר לכל אפשרות של ביקורת שיפוטית. כאשר החלטות ממשלה אינן ניתנות לבדיקת סבירות על ידי בית המשפט, מתמוטט באופן מידי אחד מעמודי התווך של הדמוקרטיה בישראל, ונפתח נתיב ישיר למרחב שלטוני הקרוי דיקטטורה. במרחב זה, לגופים ציבוריים, עסקיים, ופרטיים, כמו גם לאזרח הפשוט, אין שום יכולת לדרוש ולהביא לתיקון אי צדק ועיוותים שנגרמו על ידי החלטות בלתי סבירות של הממשלה", הוסיפו.

אמש בכיר נוסף, תת אלוף במיל' בחיל האוויר כמדריך טיסה בבית הספר, ובתפקיד מבצעי בכיר ומשמעותי גם בימים אלה, הודיע לבכירים בחיל האוויר כי הוא מסיים את שירות המילואים. במקביל, למעלה מ-400 לוחמי אוויר פעילים במילואים קיימו מפגש במשרדי חברה פרטית בבני ברק לשיח בנושא מהלכי החקיקה והמשמעות שלהם.