גורמים אמריקאים טענו היום (רביעי) כי בבית הלבן לא מתבצעת הערכה מחדש של היחסים בין ישראל לארצות הברית, זאת בתגובה לטור שכתב הפרשן המדיני של הניו יורק טיימס, תומאס פרידמן. עוד מסרו כי "לא מדובר בתיאור של המצב בפועל, אלא בפרשנות". 

פרשן בכיר בארה"ב: "החלה הערכה מחודשת של היחסים עם ישראל"|
"רק סיפתח, אל תתקפלו": איתמר בן גביר במסר ללוין ורוטמן

כזכור, מוקדם יותר טען פרידמן כי בארה"ב החלו בהערכה מחדש של היחסים עם ישראל, זאת במאמר דעה  של הניו יורק טיימס שסקר את הידרדרות היחסים עם האמריקאים בעקבות קידום הרפורמה המשפטית והתבטאויותיהם של חברי ממשלת נתניהו כנגד ארה"ב, ש"גרמו לזעזוע" בקרב דיפלומטים שעבדו בעבר מול נתניהו. 

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: דוברות המשטרה)

לפי הטור,  ממשל ביידן רואה את ממשלתו הקיצונית של נתניהו עוסקת בהתנהגות רדיקלית חסרת תקדים תחת מעטה של "רפורמה" שיפוטית שפוגעת באינטרסים ובערכים המשותפים עם ישראל, ומתנערת מ"ההבנה המשותפת החשובה והחיונית על מעמדה של הגדה המערבית, באופן שמשאיר את תקוות השלום בקושי בחיים". 

"ברית איתנה – שניצבת מעל לכל מחלוקת"
בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג, השתתף מוקדם יותר בעצרת חטיבה 7 בסימן יובל למלחמת יום כיפור. במהלך הדברים שנשא, הוא התייחס בין היתר לסוגית היחסים בין ישראל לארצות הברית. 

"עוד ימים ספורים אצא לביקור מדיני חשוב בארצות הברית, שהנהגתה מבקשת לציין שבעים וחמש שנות עצמאות ישראלית, ושבעים וחמש שנים של ברית איתנה – שניצבת מעל לכל מחלוקת. ברית שעמדה לנו גם לפני חמישים שנה, במלחמת יום הכיפורים, שאותה אנו מציינים כאן", ציין.

עוד הוסיף: "הברית נחלצה לעזרתנו, ברגעים קשים במערכה, בחברות אמת שלא תישכח לעד. כאן – בשדות הקרב והדמים, כשאויבינו מעבר לגבול, בסוריה ובלבנון, ובראשם איראן, חיזבאללה, וארגונים שונים, מנסים לבחון אותנו, אפילו ביום הזה – אני אומר את מה שאגיד גם בוושינגטון: ישראל וארצות הברית הן דמוקרטיות איתנות ושותפות אסטרטגיות ראשונות במעלה".