בחדשות 12 דווח הערב (רביעי) כי עימות חריג התרחש באופוזיציה, כאשר ח"כ מרב מיכאלי זעמה על יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בדיון במליאה על הצעת החוק לקידום הנשים בישראל, לאחר שזה עלה להשיב לשרה מאי גולן במקום שלוש ח"כיות, בהן היא עצמה, פנינה תמנו שטה, והח"כית שרון ניר.

עשרות ארגונים פנו לרה"מ: "עצור את החוק שמטרתו לבטל את הרשות לקידום מעמד האישה"
ח"כית מהקואליציה מבקשת לבטל את עצמאות רשות מעמד האישה

מיכאלי תקפה: "טינופת, שקרן. עוד הפעם הגבר החזק, הפריבילג הלבן עולה לדבר. שלוש נשים רוצות לדבר והוא דורס אותן. הוא רוצה לרמוס אותי". 

כזכור, מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את הצעת החוק לקידום הנשים בישראל של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך. בהצעה תמכו 56 חברי כנסת, אל מול 48 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת לצורך קביעת הוועדה שתדון בה.

על פי הצעת החוק, מוצע להחליף את חוק הרשות לקידום מעמד האישה ומוצע לקבוע כי הרשות לקידום נשים בישראל תהיה כפופה לשר לקידום נשים, והוא יטיל עליה תפקידים לביצוע. כמו כן, מוצע שתוקם ועדה מייעצת שתייעץ לשר בענייני מדיניות ובענייני משרדו וכן תפקח על פעילותה של הרשות. לבסוף, מוצע לעגן בחוק את חובת ניתוח הפערים בין גברים לנשים בתקציב המדינה ובתקציבן של הרשויות המקומיות. 

לפני ההצבעה התעוררה מהומה במליאה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בנאומו את השרה מאי גולן ואמר כי "כל עשרה ימים נרצחת אישה במשמרת שלך ואת עולה הנה להסית נגד נשים? אין לך בושה?״. בתגובה, השיבה גולן: "קל הרבה יותר לצעוק דמוקרטיה במדינת תל אביב שלכם. בדיוק בגלל הצביעות אתם מתחת לאחוז החסימה ושם תישארו. מדינת ישראל הרבה יותר מורכבת".