ח"כ מירב בן ארי ('יש עתיד') התראיינה הבוקר (חמישי) בתכנית 'שבע-תשע' ב-103FM והתייחסה לעימות אמש באופוזיציה בין הח"כית מרב מיכאלי ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בדיון המליאה: "זה בעיקר תסכול מהמצב", אמרה.

לדבריה, "זה לא מוסיף כבוד. אבל תן לי לעשות סדר בדברים שלה - רק בן אדם אחד יכול לצורך העניין להתנגד, הראשון שהגיע וביקש זה יאיר לפיד. גם אני ביקשתי ואמרו לי 'לפיד ביקש ראשון', יש סדר. זה הכי מצחיק כי כל מי שעלה ודיבר זה רק על הנשים של יש עתיד. עזבי שאני לא מתחברת לשיח הזה, הוא מגעיל בעיניי, לא מדברים ככה. באת אחרונה? לא הצלחת לדבר. תבואי בזמן, תבקשי את הזכות דיבור שלך, לפיד הגיע, ביקש".

לשאלה האם לפיד נפגע, השיבה: "מה פתאום, למה שיפגע? אין מה להיפגע. לא מדברים בצורה כזו, בטח לא על שותף שלך לאופוזיציה, השותף הבכיר. אבל אני לא נכנסת לפה שלה. אני חושבת שזה בעיקר תסכול, מהמצב, מזה שהיא לא עוברת את אחוז החסימה, היא אף פעם לא לקחה אחריות על האירוע אליו הגענו, אבל יש שם הרבה תסכול. הבן אדם שהכי נותן מקום לנשים בכנסת זה לפיד. שלא תיתן לי טיפים על גבר אשכנזי לבן".

באשר ללילה המדמם בחברה הערבית, טענה ש"קודם כל צריך תוכנית, מדיניות, אסטרטגיה, שיתוף של משרדי הממשלה כולם. אי אפשר להפיל הכול על המשטרה. אבל כשיש שר, קצרה היריעה מלתאר את האפס עשייה, לא מביא שום תוכנית, פשוט לא עושה שום דבר. מה קשור המשמר הלאומי? משמר לאומי זה כוח כמו מילואים שמתגבר באירועים כמו שומר חומות, לא רלוונטי לשגרת היום יום. מה זה רלוונטי? ראיון שמעיד על בורות. אני מפרקת לך בשניה את כל השקרים שלו. הוא לא הראשון שמביא מענקים. מה הוא היה צריך לעשות? להמשיך את התוכנית של סגלוביץ'. במשרד הכי חשוב לא דאגו לשים סגן שר, מי ביקש ממנו תקציב? תמשיך את התוכנית. כלום הוא לא עושה. כמו עם חוק האיזוק, חמישה חודשים מרח אותנו ועכשיו מביא את אותו חוק שלנו, אז למה? למה ההתנהלות הכושלת הזו? ישבתי ואמרתי 'מסכנים אזרחי מדינת ישראל שזה השר לחידלון לאומי'. שום אסטרטגיה, שום מדיניות, לא ביקשו ממך הרבה".

באשר להצעת חוק לביטול הרשות לקידום מעמד האישה והשרה מאי גולן: "הרשות לקידום מעמד האישה כבר 25 שנים עובדת בצורה עצמאית. תמיד היו צריכים קישורים, היו תנאי מכרז. החוק הזה מבטל גם את החובה של מכרז. מאי גולן הביאה פעם איזשהו חוק לטובת נשים? היא כבר כמה שנים בכנסת. מי מונע היום מאישה חרדית או דתית? אין לי שום דבר נגדן. תבואו, תתמודדו, אבל תעמדו בתנאים. אי אפשר שכל משרה ציבורית תהפוך להיות להביא את החברים שלך. זה לא יכול להיות. כל המגזר הציבורי עובר תהליך של השחתה על ידי הממשלה הזו. שום סטנדרטים. שלא יבלבלו את המוח על מוצא. אצלנו יש הרבה יותר מזרחים מאצלם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM