יאיא פינק, פעיל חברתי ומייסד "לובי 99", התייחס היום (חמישי) בריאיון לחיים לוינסון וינון מגל ברדיו 103FM למחאות נגד הרפורמה המשפטית ולסערת הכליה "ליהודים בלבד" שתרם ארנון סגל, אחיו של עמית סגל, כפי שפורסם אמש, ותקף את ההחלטה.

כשינון שאל אותו אם הוא לא חושב שהוא עושה מעצמו צחוק, הוא ענה: "סה"כ אני אוהב את מדינת ישראל ופועל לפי מה שאני חושב שנכון, כמו שאתה עושה. למה לזלזל? המטרה זה להגיד לכם שהיהדות לא שייכת רק לכם. המציאו כאן יהדות, אתם לקחתם את היהדות למקום מסויים, אני חושב שזו היהדות שלי וזו לא היהדות שלי".

פינק התייחס לטענות כי המפגינים חסמו אמבולנסים והגן עליהם: "אחרי יום מחאה שהיה שלשום שהייתי בעשרים מוקדים וראיתי עשרות אלפי אזרחים טובים, מה שהוא מצייץ על היום הזה זה שחסמנו אמבולנסים. זה שקר, זה פייק ניוז. ביום המחאה לא לקח להם יותר ממה שאנחנו מכירים. אני כל הפגנה שראיתי אנשים רצו הצידה. זה פייק ניוז". 

אודי אורי שנפגע בעינו בסרטון מצולם שהוקרן בהפגנה (צילום :מחאת קפלן)

על כך ששיבח בציוץ את ח"כ מנסור עבאס (רע"ם), הסביר פינק: "תראה מה היופי, לא היהודים ולא הערבים הולכים לאף מקום. יש מי שעוסק מבוקר עד ערב בהסתה, ויש מי שמבין שאנחנו הולכים לחיות כאן יחד. מנסור עבאס שהוא מנהיג לא ציוני אבל ערבי מתון שבא לחיות יחד פה יהודים וערבים, נתניהו הוא זה שרצה להכניס אותו לממשלה. מה אתה רוצה ממני? בסוף נתניהו שבגיל 12 אמר לי ששכחתי מה זה להיות יהודי או מסית נגד חלקים גדולים מהעם, אנחנו לא פחות ישראלים, לא פחות ציוניים ולא פחות יהודיים מכם. לכן ראש ממשלה שהמורשת שלו הפרד ומשול זה ראש ממשלה שאני לא אוהב אותו, מה אני אעשה".

אל"מ (מיל') אודי אורי נפצע בעינו ממכת"זית, פינק הסביר למה פרסם שאיבד את עינו: "לא אני הפצתי את הפייק, הוא קיבל מכת"זית לעין שמסכנת את עינו ולא רק הוא, יש עוד כאלה שנפצעו. קראתי על ידי עיתונאים רבים שזה מה שקרה, ואז התנצלתי. העין שלו נפגעה קשה אבל לא הלכה לו העין ברוך השם".

ארנון סגל (צילום: יוסי אלוני)
ארנון סגל (צילום: יוסי אלוני)

על הסערה שעורר ארנון סגל, אחיו של עמית סגל, לאחר שפורסם כי הוא תרם כליה בתנאי שהיא תועבר "רק ליהודי", אמר פינק: "אני לא רוצה ממנו כלום. כל מי שתורם כליה הוא צדיק, אבל בסוף גם הגזענות זו מחלה שהיא אנטי יהודית ואנטי ציונית. לכן אני חושב שזכותו של כל אחד לתרום את הכליה שלו למי שהוא רוצה, אבל לבוא ולהגיד ועוד לקבל מחיאות כפיים ש'אני תורם רק ליהודים', אני חושב שזה מעשה שהוא קצת פוגע בבסיס הציוני והיהודי שלנו כאן. תקרא את מגילת העצמאות, את תורת ישראל, את זה שכל המציל נפש אחד כאילו הציל עולם ומלואו. אתה לא רוצה עכשיו כשיש לנו עם, ארץ ורוב להתייחס למיעוט הערבי? למה מישהו שנפצע לידי כי הוא דרוזי או ערבי שטיפל בבית חולים בארנון, למה להגיד לו 'בגלל שאתה ערבי או דרוזי לא תקבל את הכליה'? למה זה טוב? מחלת הגזענות היא מחלה שהיא אנטי יהודית".

לאחר מכן לוינסון ומגל החלו להתווכח. לוינסון תקף: "האידיאולוגיה שלכם היא גזענות, אתם רואים ביהדות גזע עליון", מגל הסביר: "לא נכון, גזע מיוחד. העם הנבחר".

פינק הוסיף לסיום: "מה שווה תרומת הכליה אם יש את הגזענות הזו? אני מסכים, אני חושב ששווה תרומת הכליה, תרומת כליה זה מעשה אצילי, אבל זה לא עניין של שמאל וימין - גזענות זה אנטי יהדות. זה שהמצאתם יהדות חדשה שאפשר לשנוא את כל מי שלא יהודי ואחרי זה כל מי ששמאלני וכל מי שלהט"ב זה לא היהדות שלנו. גזענות זו מחלה חשוכת מרפא ואנחנו צריכים להילחם בה, היא לא קשורה ליופי של תרומת כליה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm