לא נדחתה על הסף: בעיצומה של המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפטית, קבע היום (חמישי) בג"ץ כי העתירה שהגישה עו״ד דפנה הולץ לכנר בשם ״מבצר הדמוקרטיה״ לפסילת כהונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשל הפרת האיסורים שחלים עליו, לטענת הארגון, בשל ניגוד העניינים, תידון בפני הרכב השופטים בהקדם.

בצל המחאה: בצה"ל מתייחסים לחששות מאי התייצבות למילואים
ארדואן: "נתניהו יבקר בקרוב בטורקיה, נשוחח גם על ביקור גומלין שלי בישראל"

עו״ד דפנה הולץ לכנר מסרה: ״אנו מביעים סיפוק רב מן העובדה שבית המשפט העליון מצא לנכון לדון בשאלה כבדת המשקל האם נוכח ההפרות החמורות שמבצע נתניהו בכך שאינו מקיים את האיסורים שהוטלו עליו, בשל ניגוד העניינים החמור והעוצמתי בו הוא מצוי כנאשם בעבירות חמורות שיש עמן קלון, נדרש להורות על פסילת כהונתו בתפקיד ראש ממשלה. אנו סבורים כי זו התוצאה המתחייבת, שכן אחרת אין כל משמעות לאיסור הימצאותו של נבחר ציבור בניגוד עניינים בתפקידו״.

ראשי מפלגות הקואליציה מסרו בתגובה: "קבוצה פוליטית קיצונית בראשות דן חלוץ, מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר ברוב עצום בבחירות דמוקרטיות באמצעות עתירה חסרת כל בסיס. אנחנו מזועזעים מהחלטתה של השופטת רות רונן לקיים דיון בעתירה, בפרט לאחר שהכנסת העבירה חוק שמונע הדחה של ראש ממשלה נבחר בטענות סרק מהסוג שנכללות בעתירה. זוהי הליכה במדרון מסוכן של פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם. אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת".

כזכור, לפני שלושה חודשים דחה בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ דחה את העתירה להוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות בשל הנאום שלו בו הכריז כי יתערב ישירות בחקיקת הרפורמה המשפטית. העילה: אי מיצוי הליכים. בהחלטה קבע השופט אלכס שטיין כי "דין העתירה להידחות על הסף אף מבלי לבקש את תגובת המשיבים – זאת מחמת אי-מיצוי הליכים".

כמו כן, אימץ בית המשפט העליון את עמדת היועצת המשפטית לממשלה ודחה את הבקשה לביזיון בית המשפט בעניין הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה, בקובעו כי המסגרת הדיונית של פקודת בזיון בית המשפט אינה מתאימה לדיון בטענות שהועלו בבקשה. עם זאת, ביהמ"ש הדגיש בהחלטתו כי על נתניהו לציית לחוות דעתה של היועמ"ש"ית.