עו"ד דפנה הולץ לכנר, שהגישה עתירה לבג"ץ בדרישה לפסול את נתניהו מכהונה כראש ממשלה בשל הפרת הסדר ניגוד העניינים, התראיינה היום (חמישי) בתכניתם של רוני בר-און ואריה אלדד ברדיו 103fm והסבירה מה עומד מאחוריה עתירתה. 

"לא נסכים לחזרת ארה"ב להסכם הגרעין": התנאים שהציב נתניהו להרצוג

ישביתו את מערכת הבריאות? ההסתדרות הרפואית במסר לממשלה

"אני מזכירה לכם", אמרה. "כי לפני שלוש שנים נתניהו התחייב בפני אחד עשר שופטי בג"ץ כי כהונתו תהיה כפופה לכך שהוא יקיים את מה שהיועמ"ש יורה לו כמותר ואסור במסגרת היותו נאשם בעבירות חמורות שיש עימן קלון. וכן לפני שלושה חודשים היועצת המשפטית לממשלה למעשה קבעה שהוא מפר את ההסדר ולפיכך הוא מצוי בניגוד עניינים. אנחנו נמצאים במצב שבמדינת ישראל יש כלל האוסר על נבחרי ציבור להימצא במצב של ניגוד עניינים בתפקידם". 

כשנשאלה האם העובדה כי נתניהו מואשם בפלילים אוסרת עליו לעסוק בעניינים ספציפיים, השיבה: "אמר ביהמ"ש העליון, כי אם נתניהו רוצה לחלוק על עמדת היועמ"ש, שיביא זאת לבג"ץ, ורק הוא יכריע, כי כל עוד לא ניתן פסק דין אחר, זהו הדין והוא מחייב אותך. ולא רק שהוא (נתניהו) לא הולך לבג"ץ, הוא פשוט ממשיך להפר וקורא לכך 'מחלקות פרשנית'".



כשנתבקשה להבהיר מה עומד מאחורי עתירתה, הסבירה הולץ לכנר: "כפי שחשבתי לפני שלוש שנים שמצב ניגוד העניינים העוצמתי והחריף של אדם הנמצא בראש המערכת ובו זמנית גם נאשם בפלילים, זה מצב שהוא חוסר סבירות קיצונית. לצערי אחד עשר שופטים לא סברו כמוני ולכן נדחנו. בעיני זו הייתה החלטה שגויה. שופטים אמורים לפסוק לפי דין. אני מצפה כי אדם שכל כך עסוק בעניינים אישיים שלו הנוגדים את שלטון החוק, לא יהיה ראש הממשלה שלנו. אני מאד מקווה שבמדינת ישראל נזכה לחיות במדינה מתוקנת שאין לנו רה"מ שעסוק בסוגיות אישיות".