למעלה ממחצית מהציבור סבורים שהמחאה מחלישה את צה”ל ובכך מסכנת את מדינת ישראל. כך עולה מסקר “מעריב”, שנערך על ידי מכון לזר מחקרים, בראשות ד”ר מנחם לזר. בתשובה על השאלה: האם אתה מסכים או לא מסכים עם הטענה שהמחאה מחלישה את צה”ל ובכך מסכנת את מדינת ישראל? התשובות היו: מסכים – 53%, לא מסכים – 39% ולא יודע – 8%.

רשמית: הרצוג יתארח בבית הלבן; אלו התנאים שהציב לו נתניהו
נתניהו יוזמן לבית הלבן? ביידן האשים: "ממשלתו - הכי קיצונית שראיתי"

מהתפלגות התשובות על פי התפלגות ההצבעה של המשיבים עולה כי 67% מקרב מצביעי מפלגות הקואליציה סבורים שהמחאה מחלישה את צה”ל, לעומת 29% שהשיבו שאינם מסכימים ו־4% נוספים שהשיבו: לא יודע. לעומת זאת, בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה – 38% מסכימים עם הטענה שהמחאה מחלישה את צה”ל, 57% השיבו שאינם מסכימים ו־5% נוספים השיבו: לא יודע.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סקר ''מעריב'' (צילום: מעריב)
סקר ''מעריב'' (צילום: מעריב)

עוד עולה מסקר "מעריב" כי המגמה של השבועות האחרונים – עליית הליכוד מול ירידת המחנה הממלכתי – מתמתנת. עם זאת, מצב הגושים נשאר כמעט ללא שינוי – 66 לאופוזיציה (כולל חד"ש־תע"ל ורע"ם) מול 54 לקואליציה.

רה"מ נתניהו: "עילת הסבירות היא לא קץ הדמוקרטיה, אלא חיזוקה" (צילום :דוברות הליכוד)

הליכוד יורדת בסקר הנוכחי במנדט לעומת השבוע הקודם, אבל המפלגה עדיין שומרת על ההובלה עם 28 מנדטים, לעומת 26 למחנה הממלכתי. יש עתיד, לאחר התחזקות בשבוע שעבר, יורדת בשני מנדטים ל־18.

בתשובה על השאלה: אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? התשובות היו: הליכוד – 28 מנדטים, המחנה הממלכתי - 26 (26), יש עתיד – 18, ש"ס – 9 (9), יהדות התורה – 7 (7), חד"ש־תע"ל – 6 (5), ישראל ביתנו – 6 (5), הציונות הדתית – 5 (5), רע"ם – 5 (5), עוצמה יהודית – 5 (5), מרצ – 5 (4). העבודה עם 1.8% בלבד ובל”ד – 1.9%, ממשיכות להיות מתחת לאחוז החסימה.

בסקר האינטרנטי, שנערך אתמול, השתתפו 516 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.