לאחר שעו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד, דרש אתמול מהמשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, בטענה להסתה, דיסקין עצמו השיב לו היום (שישי) בחריפות. "ברצוני להודות לך על מכתבך מה -11 ביולי, 2023, בו אתה פונה למשטרת ישראל בבקשה לפתוח בחקירה נגדי על "הסתה לאלימות, להשתמטות משירות, ופרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר ובחברה במדינה", כתב בפתח דבריו. 

שגריר ישראל לשעבר טוען: זו הסיבה האמיתית שביידן סולד מממשלת נתניהו
לאחר שבוע דרמטי: מהפך בצמרת, האם הקואליציה מחזיקה ברוב?

עוד הוסיף: "אני מקווה שהמענה שלי למכתבך יעזור להבהיר לך ולציבור בישראל את עמדתי ואת עמדת רבים מחבריי למחאה, ויעזור לך להפנים כי הפחדות בחקירות פליליות, אינן עושות עליי ועל חבריי שום רושם".

רה"מ נתניהו: "עילת הסבירות היא לא קץ הדמוקרטיה, אלא חיזוקה" (צילום :דוברות הליכוד)

דיסקין תקף את הממשלה: "אנו מוחים ונאבקים, משום שבמדינת ישראל קמה ממשלה חוקית אמנם, אולם זוהי ממשלה שהפכה עצמה לבלתי לגיטימית, בהרכבה המזעזע, במעשיה הכוחניים לשינוי יסודי באופי המשטר במדינת ישראל בכיסוי של 'רפורמה משפטית' ובערכים הפסולים שהיא מקדמת".

דיסקין הדגיש כי הוא קורא להפסקת ההתנדבות לשירות מילואים: "אני אכן קורא לאחיי ואחיותיי לנשק המתנדבים למילואים, להשעות את התנדבותם, על מנת לעצור את חקיקת התיקון לעילת הסבירות. מדובר בתיקון הרסני שנועד לאפשר להפוך את מדינת ישראל הדמוקרטית, היהודית ברוח ערכי מגילת העצמאות, לדיקטטורה / תיאוקרטיה דתית מושחתת וחשוכה. זו לא המדינה שאותה נרצה לשרת, ולבטח לא לסכן את חיינו עבורה". 

עוד כתב: "הרוח הרעה שזרעתם בעם, קו צרת כבר 27 שבועות רצופים סופת מחאה דמוקרטית, נחושה, בוטחת "בעצמה. אנו נמשיך לפעול בכל הכלים החוקיים, הדמוקרטים-לגיטימיים, וללא שום אלימות".