ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אתמול (שבת) למיון בבית החולים שיבא שבתל השומר לאחר שחש ברע. הוא עבר סדרת בדיקות כאשר ההערכה הראשונית היא התייבשות. מלשכת נתניהו נמסר כי "מצבו טוב". בהמלצת רופאיו, הוא ישאר הלילה במרכז הרפואי שיבא להשגחה, וישיבת הממשלה שאמורה הייתה להיערך מחר בבוקר תידחה ליום שני.

נתניהו פרסם סרטון מבית החולים בו סיפר כי בילה אמש בכינרת בלי כובע ובלי מים. "רוצה להודות לכולם על הדאגה, אני מרגיש טוב, אנחנו עוברים גל חום אז אני מבקש מכם להיות פחות בשמש ולשתות מים, שבוע טוב". 

נתניהו בסרטון מבית החולים: "אני מרגיש טוב, תודה על הדאגה" (צילום :ללא)

מלשכת נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה בילה אתמול בכנרת בשעות החום. היום, התלונן על סחרחורת קלה ובהמלצת רופאו האישי, ד"ר צבי ברקוביץ, הגיע למיון המרכז הרפואי שיבא. הבדיקות הראשוניות יצאו תקינות ולא נמצא שום ממצא. ההערכה הראשונית היא התייבשות. בהמלצת הרופאים ראש הממשלה ממשיך לעבור בדיקות שגרתיות נוספות".

כאמור, עם הגעתו, עבר ראש הממשלה סדרת בדיקות, כאשר במהלכן עלה כי הוא סובל מהתייבשות. במהלך שהייתו בבית החולים נצפתה במקום אבטחה משמעותית, לצד נוכחות של שוטרי יס"מ רבים. לצידו של רה"מ שהו רעייתו שרה ובנו אבנר. ראש הסגל של נתניהו צחי ברוורמן, שאף אמר כי נתניהו בסדר ומצבו טוב.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס למצבו של נתניהו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מאחל לראש הממשלה נתניהו רפואה שלמה ובריאות טובה. תרגיש טוב".

גורמים בסביבת ראש הממשלה הוסיפו וסיפרו לוואלה! כי הוא לא צפוי לעבור בדיקות שיחייבו הכרזה על נבצרות ומינוי ממלא מקום. כזכור, לפי חוק יסוד הממשלה, במקרה שבו נבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו זמנית ואף אחד מהשרים אינו מחזיק בתואר ממלא מקום ראש הממשלה, הממשלה צריכה להתכנס ולבחור ממלא מקום מבין השרים.

עם זאת, יש לראש הממשלה אפשרות להכריז על נבצרות זמנית לתקופה מוגבלת ולהודיע על ממלא מקום זמני על פי בחירתו - כפי שעשה בחודש ינואר בזמן שעבר בדיקה בטשטוש חלקי, כשהיה בנבצרות זמנית וממלא המקום היה השר לשעבר אריה דרעי. 

כזכור ביום כיפור האחרון נתניהו הובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים משום שחש ברע במהלך תפילה בבית הכנסת בטרם יציאת הצום. בלשכתו של נתניהו מסרו אז ש"הוא עבר סדרת בדיקות במקום שיצאו תקינות" אך בהמלצת רופאיו נשאר בבית החולים להשגחה ושוחרר יום למחרת.