שר החינוך יואב קיש התייחס הבוקר (ראשון) בריאיון בגל"צ לחקיקה לביטול עילת הסבירות שמתקדמת במהירות שיא בכנסת וטען כי הקואליציה ויתרה על קידום הרפורמה המלאה ובכלל זה גם פסקת התגברות ברוב של 61 ח"כים וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. 

שבוע מכריע: הקואליציה מאיצה את צמצום עילת הסבירות

קיש אמר כי "לקחנו החלטה אחראית לקדם רק דברים שבקונצנזוס, עשינו ויתורים גדולים - לא יהיה רוב קואליציוני בוועדה לבחירת שופטים, לא תהיה פסקת התגברות ברוב של 61". נזכיר, כי ישנם שרים בליכוד שטענו ההפך לגבי פסקת ההתגברות, בהם שר התרבות מיקי זוהר, שטען כי היא לא ירדה מהפרק: "רוצים לקדם רפורמה אבל יש קצב ולא בבליץ", טען. 

מחאה נגד הרפורמה בקפלן בתל אביב, שבוע 28 (צילום :אור אדר)

בפתח דבריו נשאל קיש על מצבו של רה"מ נתניהו שעדיין מאושפז בבית החולים שיבא ואמר כי "לא שוחחתי איתו מאתמול, היו הודעות שעלו מנציגיו בקבוצות השרים, הוא נח ומתאושש, מזכיר לכולם לשתות הרבה מים".

לאחר מכן נשאל על האצת החקיקה לביטול עילת הסבירות בכנסת וטען: "אנחנו עוסקים בחקיקה מאוד פשוטה וברור לכולם שזה לא הנושא, באנו עם רפורמה משמעותית ואחרי פיטורי גלנט הרפורמה הזו נעצרה. הקואליציה אמרה שהיא לא ממשיכה איתה".

"הלכנו לשיחות בבית הנשיא עד שהאופוזיציה פוצצה אותן, אז החלטנו ללכת רק על דברים שיש בהם קונצנזוס רחב, ואומר לך כמי שהיה בשיחות הפערים היו קטנים, זה לא האירוע של חוק הסבירות. זה חוק לצמצום לא ביטול ובכל מקרה אין שום חשש לדמוקרטיה הישראלית".

קיש הבהיר: "פסקת התגברות עם 61 לא יהיה למרות שהשותפים שלנו רצו. גם שינוי הרכב בוועדה לבחירת שופטים לא יהיה, ירד מסדר היום".