ראש הממשלה בנימין נתניהו שאושפז אמש בבית החולים שיבא שבתל השומר השתחרר היום (ראשון), לאחר סיום הבדיקות במחלקה הקרדיולוגית. מלשכתו נמסר כי "הבוקר המשיך ראש הממשלה נתניהו לעבור בדיקות במרכז הרפואי שיבא. הבדיקות תקינות ומצבו טוב מאוד". ל"מעריב" נודע כי נתניהו עבר בדיקות בחדר הצנתורים בבית החולים.

נתניהו נשאר בבית החולים הלילה להשגחה בהמלצת רופאיו: "מרגיש טוב"

מבית החולים שיבא נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו סיים סדרת בדיקות ונמצא במצב מצויין. אבחנתנו, בסיומן של כלל הבדיקות שבוצעו, כולל בדיקות המעבדה, שסיבת האשפוז היא התייבשות. ליבו תקין לחלוטין, ללא שום ממצא והוא ישוחרר לביתו כבר בשעות הקרובות".

עוד נמסר כי "הצוות הרפואי החליט לבצע סדרת בדיקות מקיפות ושגרתיות שמתבצעות בהכרה מלאה, כולל בדיקה חשמלית של הלב, שכולן יצאו תקינות לחלוטין. בשום שלב לא אובחנה הפרעה כלשהי בקצב הלב. לצורך המשך מעקב שגרתי החלטנו להשתמש בהולטר תת-עורי, כפי שנהוג,  כדי לאפשר לצוות המקצועי הרפואי הצמוד של ראש הממשלה להמשיך במעקב שוטף".

מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי שיבא מעדכן במצבו של נתניהו (צילום :דוברות שיבא)

כאמור, ראש הממשלה נתניהו הגיע אתמול למיון בבית החולים שיבא שבתל השומר לאחר שחש ברע. הוא עבר סדרת בדיקות כאשר ההערכה הראשונית היא התייבשות. בהמלצת רופאיו, הוא נשאר למשך הלילה במרכז הרפואי שיבא להשגחה במחלקה הקרדיולוגית, וישיבת הממשלה שאמורה הייתה להיערך הבוקר נדחתה ליום שני.

נתניהו פרסם סרטון מבית החולים בו סיפר כי בילה אמש בכינרת בלי כובע ובלי מים. "רוצה להודות לכולם על הדאגה, אני מרגיש טוב, אנחנו עוברים גל חום אז אני מבקש מכם להיות פחות בשמש ולשתות מים, שבוע טוב". 

נתניהו בסרטון מבית החולים: "אני מרגיש טוב, תודה על הדאגה" (צילום :ללא)

מלשכת נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה בילה אתמול בכנרת בשעות החום. היום, התלונן על סחרחורת קלה ובהמלצת רופאו האישי, ד"ר צבי ברקוביץ, הגיע למיון המרכז הרפואי שיבא. הבדיקות הראשוניות יצאו תקינות ולא נמצא שום ממצא. ההערכה הראשונית היא התייבשות. בהמלצת הרופאים ראש הממשלה ממשיך לעבור בדיקות שגרתיות נוספות".

עם הגעתו, עבר ראש הממשלה סדרת בדיקות, כאשר במהלכן עלה כי הוא סובל מהתייבשות. במהלך שהייתו בבית החולים נצפתה במקום אבטחה משמעותית, לצד נוכחות של שוטרי יס"מ רבים. 

גורמים בסביבת ראש הממשלה מסרו כי הוא לא צפוי לעבור בדיקות שיחייבו הכרזה על נבצרות ומינוי ממלא מקום. כזכור, לפי חוק יסוד הממשלה, במקרה שבו נבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו זמנית ואף אחד מהשרים אינו מחזיק בתואר ממלא מקום ראש הממשלה, הממשלה צריכה להתכנס ולבחור ממלא מקום מבין השרים.

עם זאת, יש לראש הממשלה אפשרות להכריז על נבצרות זמנית לתקופה מוגבלת ולהודיע על ממלא מקום זמני על פי בחירתו - כפי שעשה בחודש ינואר בזמן שעבר בדיקה בטשטוש חלקי, כשהיה בנבצרות זמנית וממלא המקום היה השר לשעבר אריה דרעי. 

כזכור, ביום כיפור האחרון נתניהו הובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים משום שחש ברע במהלך תפילה בבית הכנסת בטרם יציאת הצום. בלשכתו של נתניהו מסרו אז ש"הוא עבר סדרת בדיקות במקום שיצאו תקינות" אך בהמלצת רופאיו נשאר בבית החולים להשגחה ושוחרר יום למחרת.