הרפורמה במערכת המשפט: מה חושבים קוראי מעריב אונליין על חקיקת צמצום עילת הסבירות, שעברה בשבוע שעבר בקריאה ראשונה בכנסת? כ-31 אלף גולשים הצביעו בסקר המקוון, מתוכם 41.9% סבורים שצריך לגנוז את החקיקה. 

פרופ' יובל אלבשן נגד החוק לצמצום עילת הסבירות: "הנוסח לא ראוי"
רוטמן טוען שהחקיקה צפויה לעבור כמו שהיא, אלא שבכיר בליכוד חושב אחרת 
ממובילי 'אחים לנשק': "לא אתן לילדי לגדול במדינה שאינה דמוקרטית"

27% מהגולשים מאמינים שיש להעביר את החקיקה באופן חד צדדי בנוסח הנוכחי וכרבע מהגולשים (24.3%) תומכים בחקיקה תוך הסכמה נרחבת. 6.8% מהגולשים סבורים שיש להעביר גרסה מרוככת של החוק.

תוצאות סקר גולשים: צמצום עילת הסבירות (צילום: מעריב אונליין)
תוצאות סקר גולשים: צמצום עילת הסבירות (צילום: מעריב אונליין)

מוקדם יותר הבוקר (ראשון) קיימה ועדת החוקה, חוק ומשפט דיון בצמצום עילת הסבירות. יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן הודיע כי יהיה זה הדיון האחרון בהצעת החוק לפני ההצבעות עליו. בסיום הדיון יופץ הנוסח להסתייגויות, וניתן יהיה להגיש את ההסתייגויות עד מחר בשעה 7:00 בבוקר.

רוטמן שוחח הבוקר עם ענת דוידוב וטל שלו בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM ואמר כי: "אני מודאג שכך שמדינת ישראל תהיה דמוקרטית. אני רוצה שנחיה במדינה שבה לתוצאות הבחירות יש השפעה".

רוטמן, לוין ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רוטמן, לוין ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד הוסיף רוטמן: "אני חושב שיש במבנה המדינה כמה בעיות קשות שלא התחילו היום, אלא לפני הרבה שנים. יותר מדי כוח עבר מנבחרי ציבור לגורמים שאינם נבחרו, בין אם הגורמים האלו הם שופטים או יועצים משפטיים. לאחרונה גילינו שאפילו תוצאות הבחירות, גם כאשר הן דיי מוכחות וברורות, יש אנשים שחושבים שכמה קצינים במילואים, אם הם נושאים את הדרגות הנכונות, או שהם שירתו בחיל הנכון, אמורים להיות שחקני וטו במדינה.

"כשראיתי תמונה של איזה עיתונאי, מישהו שאמור להבין דבר או שניים בחשיבות דמוקרטיה, מעלה תמונה של קצינים למול תמונה של נבחרי ציבור ואומר: 'במי אתם בוחרים?', אז משהו נורא שגוי בתפיסה הדמוקרטית של חלק גדול מקובעי דעת הקהל בישראל שחושבים שבמדינה דמוקרטית הולכים לשאול את הקצינים איזו חקיקה להעביר בכנסת. נראה לי קצת משונה".