חבר הכנסת אביחי בוארון (ליכוד) התייחס היום (ראשון) לקריאות לעצור את חקיקת ביטול עילת הסבירות ולהגיע להסכמה רחבה, וטען בגלי צה"ל כי נתניהו אישר לו להגיע להסכמות: "בחמישי ישבתי אצל רה"מ ושאלתי אם יש אור ירוק להגיע להסכמה מחוץ לוועדת החוקה - והוא נתן. אני מצפה מגנץ, דווקא מגנץ, להיות המבוגר האחראי. אבל אנחנו לא יכולים לחזור לציבור שלם שבחר בנו ולהגיד לו שלא תיקנו שום דבר במערכת המשפט".

צמצום עילת הסבירות באופן חד צדדי: מה חשבו קוראי מעריב?

במהלך הדיון בועדת החוקה היום, פרופ' יובל אלבשן, שהוביל את מתווה פרידמן-אלבשן לפשרה, התנגד לנוסח החוק המוצע ואמר כי "הנוסח הזה לא ראוי".

המשנה ליועמ"שית גיל לימון הוסיף: "התיקונים שהוכנסו רק מחמירים את הבעיות שדיברנו עליהם בפעם הקודמת". לימון הוסיף: "התיקונים שהוכנסו רק מחמירים את הבעיות שדיברנו עליהם בפעם הקודמת. התיקונים הללו דווקא מחזקים את הקשיים שעמדנו עליהם, בכך שהם: ממקדים את החסינות מפני ביקורת שיפוטית על הפרת חובת הסבירות לממשלה ולשרים, שמחזיקים בכוח השלטוני הרב ביותר, ומבהירים באופן מפורש כי הצעת החוק נועדה לחול גם על מינויים (ובמשמע – על פיטורין), וכן על הימנעות מביצוע פעולה שלטונית. כלומר, על החלטות שלטוניות פרטניות, להבדיל מהכרעות מדיניות כלליות".

מוקדם יותר התייחס גם שר התרבות מיקי זוהר (ליכוד) לאפשרות של הסכמה רחבה ואמר: "אחרי שנסיים את המחלוקות בתוך הוועדה ונגיע להסכמות אני מאמין שרוב הביקורת על החוק תיעלם. אנחנו מתכוונים לייצר חוק מאוזן".

נתניהו בפתח מושב הקיץ: "נחושים להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר בעניין הרפורמה (צילום: ערוץ כנסת)

מחר צפויה ההצבעה בוועדת החוקה, חוק ומשפט על החוק לביטול עילת הסבירות, ומשם הוא יעבור לקריאה שנייה ושלישית בכנסת שצפויה להיערך ביום שני הבא.