ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך בשבוע שעבר שיחה עם שגריר ישראל בארצות הברית, מייק הרצוג, בה הוא הטיח האשמות על מצב היחסים בין וושינגטון וירושלים - כך, דווח הערב (ראשון) בחדשות 13. מקורות מדיניים לערוץ כי השיחה הטעונה התמקדה בכך שנתניהו לא הוזמן לבית הלבן עד לרגע זה, מעל חצי שנה מאז שנבחר כראש ממשלה.

לפי הדיווח, השיחה התקיימה בשבוע שעבר, כשביקר השגריר בישראל. הוא נועד לפגישה ארוכה עם נתניהו, שעסקה בשלל סוגיות, כאשר אחת מהן הייתה העובדה שנתניהו לא מוזמן לבית הלבן לפגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. ממספר גורמים המעורים היטב בפרטים נמסר לערוץ כי בחדר הסגור נתניהו טען שהרצוג לא עושה מספיק כדי להשיג תאריך לביקור. השגריר הרצוג, מצידו, הסביר שהוא עובד במשך חודשים ארוכים על מציאת תאריך לביקור, הסביר את הסיבות לעיכוב בהזמנה וטען כי הוא פועל מול הממשל בנושא.

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו". צילום: לפי סעיף 27 א'

לפי הדיווח, נתניהו הטיח בשיחה: "היית צריך לעשות יותר כדי להשיג הזמנה לבית הלבן". על כך, השיב השגריר: "אני עובד במשך חודשים ארוכים על מציאת תאריך לביקור, ופועל מול הממשל בנושא". עוד הוסיפו גורמים מדיניים כי ראש הממשלה מאוד לא מרוצה מהביקור המתוכנן של הנשיא יצחק הרצוג בבית הלבן. נתניהו חושב שעצם קיום הביקור של הרצוג נותן לגיטמציה שלא להזמין אותו בקרוב לוושוינגטון, וגם זה, על פי הגורמים, נאמר לשגריר.

כזכור, הנשיא הרצוג צפוי להיפגש במסגרת ביקורו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ובכירים נוספים. בנוסף, הרצוג יינאם בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי במושב מיוחד.