המשנה ליועצת המשפטית לממשלה העבירה לממשלה מסמך שבו הגיבה לדרישה להחמיר את הענישה כלפי המפגינים נגד המהפכה המשפטית. במסמך נאמר: "מערכת אכיפת החוק אינה יכולה לגזור על עצמה עמידה ברף מספרי כלשהו של שימוש בכלים לפיזור הפגנות, של מעצרים, של כתבי אישום וכדומה. הנחה אפריורית כי על מערכת אכיפת החוק לעמוד "במכסות" היא שתוביל לפגיעה קשה בערך השוויון בפני החוק."

היועמ"שית תחת מתקפה: "נמצאת בניגוד עניינים מובהק - כולנו מבינים את מי היא משרתת"

יישומם של ההנחיות והנהלים חייב להיעשות בשים לב לנסיבותיו הקונקרטיות של כל אירוע" אמרה המשנה, וזאת "בהתאם לשיקול הדעת המקצועי של גורמי אכיפת החוק. בחינה כמותית לבדה אינה יכולה להוות בסיס להשוואה בין אירוע לאירוע".
 
הממשלה קיימה ביום ראשון שעבר בישיבתה השבועית דיון מיוחד על ההפגנות והמחאות נגד המהפכה המשפטית, שאליו זומנו היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ונציגי מערכת אכיפת החוק כדי לדרוש את החמרת האכיפה והענישה על המפגינים, הפרות הסדר וחסימות הכבישים.

בתום הדיון, שרי הממשלה אישרו הצעה לפיה הממשלה תגבש מסמך שידרוש מהיועצת המשפטית לממשלה להניח תוך שבוע מתווה כתוב עם הנחיות לגבי הפגנות סמוך לבתים של אנשי ונבחרי ציבור, חסימות כבישים וכדומה, לרבות הנחיות לגבי פעולות שעלולות לפגוע בביטחון המדינה כמו סרבנות וקריאות לאי שירות בצה"ל, שלגביהן תגובש חוות דעת של המל"ל. בנוסף ביקשה הממשלה לקבל תוך יומיים הנחיות ביחס לטיפול בחסימת נתב"ג תוך שבוע.