ישיבת הממשלה התכנסה הבוקר (שני), זאת בעיכוב של יום, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אושפז בבית החולים שיבא מיום שבת למשך מעט פחות מ-24 שעות. "אני רוצה להודות לאזרחים רבים, למנהיגים ברחבי העולם וגם למנהיגים ברוחב הקשת הפוליטית בי

"שוקלים את נשק יום הדין": ההסתדרות תשבית את המשק?
אהוד אולמרט בקריאה לביידן: "חייב להיות נגד הממשלה"

ישראל על ביטויי הדאגה והמילים הטובות. אני מודה לכולם, אני מרגיש מצוין. בפתח הישיבה, התייחס נתניהו לפיגוע שאירע אתמול בגוש עציון: 'אני מאחל החלמה שלמה ומהירה למשפחת קפח, וכפי שהבטחנו כל מי שפוגע בנו מגיע או לכלא או לקבר".

"הממשלה הצביעה היום בישיבת ממשלה על הקצאה של 120 מיליון שקל לפיתוח ולשימור אתרי עתיקות ביהודה ושומרון. חלק ניכר מהכספים בתוכנית מיועד להגדלת מספר המבקרים ופיתוח תיירות באתרים ארכיאולוגים. הסכום יתווסף ל-32 מיליון שקל שכבר אושרו להשקעה באתר סבסטיה, וכך תושלם הקצאת 150 מיליון השקלים שהובטחו לסיעת 'עוצמה יהודית' בהסכמים הקואליציוניים", הוסיף. 

ראש הממשלה התייחס לסערה סביב קידום עילת הסבירות, שצפויה לעלות בהמשך השבוע להצבעה בקריאה שנייה ושלישית: "אני שומע את הקולות בציבור וקשוב אליהם. כולנו נאבקים לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, וכולנו יודעים שאין לנו מדינה אחרת. אבל אנחנו חלוקים כיצד לעשות את זה, ובגלל זה הלכנו לקלפי".

נתניהו נגד הסרבנות בישיבת הממשלה: "לא ייתכן שקבוצה בצבא תאיים על הממשלה הנבחרת" (צילום :לע"מ)

עוד הוסיף: "מדינת ישראל תמיד תהיה מדינה דמוקרטית. משפטנים בכירים תמכו בעילת הסבירות רק לאחרונה. לא רק שהיא לא תהרוס את הדמוקרטיה היא תחזק אותה, הטענה שבגלל עילת הסבירות הדמוקרטיה תקרוס, היא מנותקת מהמציאות, שכל מטרתה להפחיד את הציבור".  

כמו כן, נתניהו תקף את כוונתם של אנשי מילואים רבים שלא להתייצב לשירות, כמחאה נגד הממשלה והרפורמה המשפטית: "בדמוקרטיה הצבא כפוף לממשלה. ההסתה לסרבנות והסרבנות עצמה, מנוגדות לדמוקרטיה ולחוק. זה נכון לכל דמוקרטיה, אבל במקרה שלנו ההסתה לסרבנות מסכנת באופן ישיר את הביטחון של ישראל.

אויבנו יכולים בקלות להתפתות לפעולות נגדנו. לא יכול להיות שתהיה קבוצה בתוך הצבא שתאיים על הממשלה הנבחרת - 'אם לא תעשו כרצוננו, נוריד את השאלטר. אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל תכתיב כזה. דווקא מי שמניפים את דגל הדמוקרטיה, היו צריכים להיות הראשונים להתייצב נגד הדבר הזה. הממשלה לא תקבל סרבנות, היא תפעל נגדה".

טרם תחילתה של הישיבה, תקף השר דודי אמסלם את היועמ"שית גלי בהרב מיארה: "יש לנו מזל היום שהכבישים היו פתוחים, מחר נקום ליום חדש ונראה מה קורה. אנחנו חיים בעידן של אי ודאות. אתה יוצא מהבית ולא יודע אם אתה מגיע לחתונה או לבר מצווה. מדוע? כי 10-20 איש מחליטים לחסום כביש. אין מדינה בעולם שבה זה יכול לקרות, אלא אם כן יש לנו יועמ"שית שתומכת במחאה. היא יועמ"שית של המחאה, לא של הממשלה".