על רקע המשך החקיקה במסגרת הרפורמה במערכת המשפט, והכוונה של הקואליציה להעביר בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, המחאה נמשכת. היום (שני) פעילים חסמו לתנועה את כביש 4 עם כתובת אש ואזקו את עצמם לגדרות.

הפעילים שהגיעו למקום הקימו כתובת אש ענקית עם המשפט "המדינה בוערת", כשמטעמם נמסר: "רגע לפני שהממשלה העבריינית ממוטטת את עמודי התווך של ישראל החופשית, יצאנו להגן בגופנו על הדמוקרטיה. זה הזמן להעיר את כל מי שמבין את חומרת המצב אבל עדיין לא יצא לרחוב. זה הרגע האחרון לשמור על ישראל דמוקרטית וחופשייה".

מובילי המחאה עדכנו כי ביום שלישי הקרוב יתקיים "יום התנגדות" נוסף, שבמהלכו צפויות פעולות שיבוש נוספות. זאת, לטענתם בעקבות החרפת החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית.

המארגנים הדגישו כי "רגע האמת מתקרב" וקראו ליו"ר ההסתדרות הכללית, ולראשי המשק מכלל הסקטורים, להודיע על השבתה כללית ולהצטרף ליום ההתנגדות, ובכך "להכריח את הממשלה לעצור את החקיקה ההרסנית". ממארגני יום ההתנגדות הלאומי נמסר: ״נתניהו וממשלת חורבן הבית מקרבים את ישראל לתהום. המחירים העצומים בתחומי הביטחון, הכלכלה, היחסים הבינלאומיים והקרע בעם כבר ברורים. מול כל הנזקים האלה רק האזרחים והאזרחיות ברחובות יכולים להציל את הדמוקרטיה הישראלית. זה הזמן להחרפת ההתנגדות, כדי שהבית לא יתפורר״.