ארגוני המחאה ממשיכים הבוקר (שלישי) בהיערכות ל"יום ההתנגדות הלאומי" שיצויין מחר ברחבי הארץ, ויכלול שיבושי תנועה בכל רחבי הארץ, צעדות והפגנות גדולות בתל אביב ובערים נוספות. לפי דיווח בכאן רשת ב', במהלך הפגנה שתיערך ביום רביעי בבוקר מול בסיס הקריה בת"א, צפויים נציגי חיילי המילואים המשתתפים במחאה להכריז על הפסקת התנדבותם לשירות מילואים. 

נחסמה הכניסה לקריה; חביות הונחו בכביש החוף | עדכונים חיים
"אנחנו הבאים בתור": בהסתדרות הרפואית מזהירים מביטול עילת הסבירות

מחאת  ההייטקיסטים (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת ההייטקיסטים (צילום: אבשלום ששוני)

הלו"ז המעודכן ליום שלישי:

06:30 התכנסות בהבימה לפעילות מיוחדת ברחבי ת״א.
07:00 מחאות, צעדות, שיירות, חסימות ושיבושים בכל הארץ.
08:00 גדרה, צומת הרצל/בן גוריון. 
08:00 גשר בית ינאי.
08:30 כפר סבא רעננה, מחלף 531.
08:30 הוד השרון, תחנת רכבת סוקולוב.
09:30 הפגנות דור המייסדים בבתים מוגנים ובבתי האבות. מוקדים מומלצים: אחוזת צהלה, סשה ארגוב 18 ת"א, מגדלי הים התיכון, דרך הים 4 גני תקווה. 
09:30 הפגנה בבית ההסתדרות בת״א.
10:00 צומת יד מרדכי.
10:30 הפגנות מול בתי הדין הרבניים. 
12:00 פתח תקווה, מרטין גהל.
12:00 רמת גן, צומת עילית. 
16:00 מחאות ברציפי רכבת ישראל: חיפה מרכז השמונה, בנימינה, הרצליה, תל אביב השלום, לוד.
17:30 לב השרון, גשר דרורים. 
18:00 הפגנה בכיכר אגרנט, ירושלים.
18:00 חדרה, צומת המשטרה.
18:30 הפגנה בשגרירות ארה״ב ת״א.
18:30 עתלית, גשר נווה משה. 
18:45 צומת עין יהב. 
19:00 משמר השרון, צומת העוגן.
19:00 עכו, צומת עין המפרץ. 
19:00 תל אביב, הפגנת הלוחמים, הקריה, קפלן 36.
19:00 עין חרוד, צומת יששכר.
19:30 אליקים, גשר אליקים.
19:30 ערד, צומת הכניסה לעיר. 
19:30 צמח, צומת צמח.
20:00 באר שבע, שדרות רגר.
20:00 אילת, בין המול לפנינת אילת.
20:30 קפלן ומוקדים מרכזיים ברחבי הארץ.

אנשי מילואים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)
אנשי מילואים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

ברביעי צפויות הפגנות במוקדי תעסוקת אנשי הייטק מצפון ועד דרום. 

בחמישי מבטיחים ארגוני המחאה "פעולה נרחבת". 

בתוך כך, הבוקר חסמו פעילים נגד הרפורמה המשפטית את כביש 4, אחד הכבישים הראשיים בישראל. במקום הוצבו גדרות ואליהן הפעילים אזקו את עצמם, כאשר חלקם מחופשים לסמלי דמוקרטיה מוכרים. בנוסף, הפעילים הקימו כתובת אש ענקית עם המשפט "המדינה בוערת".

מטעם הפעילים נמסר: "רגע לפני שהממשלה העבריינית ממוטטת את עמודי התווך של ישראל החופשית, יצאנו להגן בגופנו על הדמוקרטיה. זה הזמן להעיר את כל מי שמבין את חומרת המצב אבל עדיין לא יצא לרחוב. זה הרגע האחרון לשמור על ישראל דמוקרטית וחופשייה".

ב"כח קפלן" ערכו תדרוך לפעילים, בו נאמר: "אנו בימים דרמטיים וברגעים היסטוריים. מול ממשלה שירדה מהפסים ודוהרת לפרק את הדמוקרטיה, יש רק אותנו, האזרחים והאזרחיות שיכולים לבלום את רכבת הדיקטטורה. לכן נגיע בהמונינו מחר בשעה 16:30, למחאה חוקית, דמוקרטית, עיקשת, ואפקטיבית ברציפי חמש תחנות של רכבת ישראל: חיפה מרכז השמונה, בנימינה, הרצליה, תל אביב השלום, ותחנת לוד. המראות של ההפגנה ברכבת כמו בנתב"ג, מפחידים את הממשלה. הם מסמלים שהאזרחים והאזרחיות הם הריבון, ושישראל היא מדינה של העם ולא של הדיקטטורה. ההפגנות ברכבת מתקיימות תחת קירוי, ויש מכונות שתיה ובריזה נעימה, כך שכל מה שנדרש מכם להביא זה את דגל ישראל, את חולצת המחאה, התוף והמזבורה, ופשוט לרכוש את כרטיס הנסיעה הזול ביותר ולרדת לרציף הרכבת ולזעוק שלא ניתן לדיקטטורה לעבור. מומלץ להצטייד גם באטמי אזניים". 

מפגינים בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)

ממטה מחאת ההייטקיסטים נמסר לקראת יום ההתנגדות הלאומי: "ניסיון ההפיכה גרם נזק עצום להייטק ולכלכלה הישראלית. כולנו, כל אזרחי ישראל, בעד או נגד, שילמנו ועוד נשלם עשרות אלפי שקלים מכיסינו בגלל שיכרון הכוח של שרי הממשלה והעומד בראשה. ניחוח הדיקטטורה המשיחית שנבנית כאן כבר מורגש באוויר בהחלטות שונות מצד הממשלה. ההייטק הישראלי- חברות ועובדים מגויסים בימים הקרובים לצו השעה- הגנה על הדמוקרטיה הישראלית".

נדב גלאון, ממובילי המחאה, אמר בגל"צ: "החל משעות הבוקר יהיו צעדות והפגנות. יהיו פעולות מיוחדות שכרגע לא נפרסם, הן יהיו משמעותיות ועוצמתיות יותר ויובילו לשיבוש סדר היום".