נדב גלאון, ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, התראיין היום (שני) ב-103FM בנוגע ליום השיבוש הצפוי מחר וקרא להסתדרות להצטרף לשביתה.

גלאון פתח את דבריו בתיאור התכניות של מובילי המחאה ליום השיבוש הצפוי מחר: "מחר אנחנו לא נהיה בנתב"ג, הפעולה המרכזית לשעות אחר הצהריים תהיה בשעה ארבע במספר תחנות רכבת. אנחנו קוראים לציבור להגיע בהמוניו, לקנות כרטיס, לרדת לרציף ולהצטרף להפגנות שיתקיימו ברציפים. וכמובן, משעות הבוקר המוקדמות האירועים יתגלגלו, יהיה צעדות, שיבושים, חסימות, הפגנות, שורה של פעולות מפתיעות שאנחנו מתכננים. אמרנו בצורה ברורה שאם הממשלה לא תעצור אז אנחנו נגרום למדינה לעצור. אנחנו רואים שהממשלה דוהרת ולכן אין לנו ברירות ואנחנו נצא גם מחר ליום התנגדות נוסף. אני קורא לכל הציבור שמבין שאנחנו פסע מדיקטטורה, לצאת למאבק". 

כשנשאל מדוע להמשיך להפגין מול ההסתדרות אם היא כבר הודיעה שלא תכריז על שביתה, ענה גלאון: "ראשית, עוד לא אבדה תקוותינו, הם לא מצטרפים מחר אבל עדיין חשוב לנו להגיע גם לשם ולומר לו שאסור לו לעמוד מנגד. הייתה לו אמירה ברורה בעבר לגבי חקיקה חד צדדית שהוא לא יעמוד מנגד. אם הוא לא יצטרף, לא יפעל ולא ישבית, אז הוא בעצם גם מועל בשליחותו ובתפקידו כמנהיג ציבור העובדים בישראל. כי הרי מה יקרה כאן ביום אחרי שהדיקטטורה תעבור? מי שינהל את המדינה בפועל זה פורום קהלת ואנחנו יודעים מה עמדתו של פורום קהלת ביחס לעבודה המאורגנת וביחס להסתדרות. בעצם, אם הוא לא יעמוד כחומה בצורה יחד איתנו נגד הדיקטטורה - אז הוא בעצם יהיה אחד הנפגעים העיקריים. לכן אנחנו נגיע מחר להגיד לו שלא מאוחר עדיין לעשות את המעשה הנכון כי החקיקה תהיה בשבוע הבא. אנחנו כמובן מחריפים את צעדי המחאה שלנו ככל שנדרש ונתקדם לעבר החקיקה, אנחנו כמובן מקווים שהממשלה תעצור, וההסתדרות היא שחקן חשוב ואנחנו נגיע מחר להשמיע קול גם שם". 

בן גביר בהפגנות בנתב"ג: "לא נפשר אנרכיה". (צילום: ללא קרדיט)

על ההסתדרות הרפואית שהודיעה על התנגדותה לביטול עילת הסבירות, אמר גלאון: "אנחנו רואים מצד שני גם סימנים חיוביים של גופים מאורגנים שמבינים שזו השעה ליפול, אנחנו שומעים שהם ייצאו לשעתיים השבתה מחר וככל שיידרש יובילו להשבתה מחר, אלה אמירות חשובות מאוד שיוצאות מההסתדרות הרפואית ואנחנו מקווים שיו"ר ההסתדרות הכללית ישמע את הקולות האלה ויתעשת, עוד לא מאוחר בשבילו". 

גלאון חתם את דבריו ואמר: "אנחנו רואים גם ציבור גדול, אם זה משרתי מילואים שמרגישים שהמדינה לוקחת אותם לקצה ומתכוונים לעשות מעשה בימים הקרובים. הממשלה בדהירה שלה לעבר דיקטטורה עלולה להביא לקץ המדינה, למצב של פגיעה משמעותית בכלכלה, בצבא, בלכידות החברתית, לא יודע מה יישאר כאן אחרי החקיקה הזאת. אנחנו לא מבינים למה להמשיך את החקיקה הזאת ולא לעצור". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm