לא יצטרף למחאה? יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד פרסם היום (שני) סרטון בו הודיע כי אין בכוונתו להשבית את המשק במחאה על החוק לביטול עילת הסבירות: "להתערב כשהמפלגות רבות? זה לא הגיוני". הוא פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו והפציר בו לעצור את החקיקה ולשוב להידברות: "צא לציבור ותודיע שאתה עוצר, אי אפשר להמשיך לייצר פה מהומת אלוהים".

יעצור את החקיקה? שופט העליון סולברג פרסם הודעה חריגה נגד צמצום עילת הסבירות
שיבושים ברכבות והבטחה ל"פעולה נרחבת": הלו"ז המעודכן ל"יום ההתנגדות הלאומי"

בניגוד לעמדת יו"ר ההסתדרות, פורום העסקים הכולל 75 בכירי ובכירות במשק פרסם הודעה בה הבהיר: "הבאת החקיקה לנקודת האל חזור באופן חד צדדי תוביל את הפורום לנקוט בכל האמצעים על פי דין, לעצירת המשק. קוראים לממשלת ישראל לעצור את החקיקה ולחזור להידברות לשם הגעה להסכמה רחבה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "אי אפשר לצפות שכל פעם שתהיה בעיה נאיים בהשבתת המשק" (צילום :דוברות ההסתדרות)

בר דוד פתח ואמר: "כשראיתי בפעם הקודמת את מדינת ישראל באותו לילה, פעלתי. כי זה היה נכון לפעול. פעלתי מהבטן. אי אפשר לצפות שאותו ארגון עובדים שמייצג עובדים בכל המפלגות, כל פעם שתהיה בעיה בכנסת נאיים בהשבתת המשק. ואחר כך יתבעו אותנו. זה לא הגיוני".

עוד אמר: "למה השיחות בבית הנשיא התנפצו? קורא למפלגות להמשיך ולהידבר. בשביל מה פירקתם את השיחות? וישר רצים לחקיקה. אני עדיין אופטימי שאפשר לעצור את הטירוף. ראש הממשלה, בידיים שלך לעצור את הדבר הזה. צא לציבור ותודיע שאתה עוצר. אי אפשר להמשיך ולייצר פה מהומת אלוהים". 

בר דוד חזר והבהיר כי הוא לא מתכוון להשבית את המשק על עילת הסבירות. "מתכוון להיפגש עם רה"מ בימים הקרובים ולתרום לשקט ולאחדות, להרגיע את המשק והחברה הישראלית שכל כך זקוקה לשקט והיציבות. לא נעים להסתובב פה ברחובות בזמן האחרון".

כאמור, לאחר הודעתו של בר דוד פורום העסקים הכולל 75 בכירי ובכירות במשק פרסם תגובה בה נמסר: "אנחנו בתקופה מהקשות שעברה המדינה. החקיקה החד צדדית תביא לנזק עצום לכלכלה הישראלית, תפרק את צבא העם, תפגע בחוסן הלאומי של מדינת ישראל, ותביא לקרע בלתי הפיך בעם". 

"פורום העסקים מודיע שהבאת החקיקה לנקודת האל חזור באופן חד צדדי תוביל את הפורום לנקוט בכל האמצעים על פי דין, לעצירת המשק.  
אנחנו קוראים לממשלת ישראל לעצור את החקיקה ולחזור להידברות לשם הגעה להסכמה רחבה".