אל האולפן נכנסו המחליפים של ינון ובן להיום (שלישי), חיים לוינסון ועורך הדין דוד פורר שפתחו את הבוקר בשיחה על המחאות וחסימות הכבישים הרבים ברחבי הארץ במסגרת "יום השיבוש". השניים שוחחו בתוכניתם עם רון שרף, סא"ל במיל' ומראשי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק".

לאחר שהציג את התכנית שלו, אופירה אסייג סוגרת חשבון עם קרעי

"אני נמצא בשער של הקריה, באנו לקרוא לגלנט לגלות מנהיגות", אומר שרף. "יצאתי לדבר איתכם אבל על ידיי שלשלאות. אנחנו לא מגזימים, שמעתם היום את בן גביר, עילת הסבירות זה הסלטים לפני הארוחה. זה מה שכולם אומרים. זה הדבר האמיתי. האמת נורא פשוטה - אין שום דבר בחוקים האלה שמיטיבים עם בית המשפט או עם העם. הם רוצים בית משפט שיאפשר להם חוקים של עליונות יהודית, מדינת הלכה, והם רק מתחילים. הם אומרים את זה. עילת הסבירות זה הפתח של הדיקטטורה, לא פחות מזה. מי שהצביע בקריאה ראשונה הבין מה הוא עושה, ביטול עילת הסבירות לא עומד בפני עצמו, הם יודעים את זה, הם אומרים את זה. כל מי שהרים את ידו הרים את ידו בעד דיקטטורה, לא פחות. ישראל כרגע דמוקרטיה בהתגוננות, זו ממש סכנה קיומית למדינת ישראל. למה שורפים את המדינה?"

על דברים אלו השיב פורר: "אמרו שיקחו את הדבר הכי קטן, ראשי אופוזיציה הסכימו לזה בעבר". "דיי, פורר, אתה לא מאמין לזה. יום אחרי ביטול עילת הסבירות יפטרו את היועמ"שית? כן או לא? הם אמרו", השיב הפעיל. 

זה מטריד אותך? נשאל. "מאוד. זה בלי ביקורת שיפוטית. אתה טומן את הראש בחול. הציבור ברחוב כי הוא מפחד מממשלה עם כוח בלתי מוגבל, אנחנו רוצים מנגנון של ביקורת על הממשלה". בהמשך דבריו הוסיף: "זה בדיוק שיטת הסלאמי, אני לא מבין מה האינטרס שלך למדינת הלכה? לעליונות יהודית? בשביל מה? בשביל מי זה טוב? אף בן אדם ליברל לא יסכים לזה והמדינה תתפרק. זה יפרק את מדינת ישראל".

בסוף השיחה, התבקש שרף להתייחס לחולים שתקועים בדרך ולא יכולים להגיע אל יעדם בגלל החסימות. תגובתו הייתה:"כמובן אני מאחל בריאות וצר לי, כל מי שסובל מהמחאה צר לי. אני משוכנע שיסבלו הרבה יותר שיהיה כוח בלתי מוגבל לשלטון".

 סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm