העיתונאי אביעד גליקמן ('חדשות 13') התראיין היום (שלישי) ב-103FM והתייחס להודעתו החריגה של שופט העליון נועם סולברג לפיה לא התכוון במאמרו המדובר לביטול עילת הסבירות דרך חקיקה, אלא דרך פסיקה. דבריו באו על רקע הכוונה של הממשלה להעביר כבר ביום ראשון הבא את החוק לביטול עילת הסבירות באופן סופי, מהלך שהצדיקו בקואליציה לא פעם דרך השימוש במונח "סבירות סולברג". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

 

גליקמן נשאל לאיזה סולברג להאמין, וענה: "סולברג אתמול מוציא הודעה חריגה. לא ככה ביוזמתו, אני יכול להגיד לך שהגיעו אליי כל מיני דברים, כבר שבוע אני עובד על זה. הוא כנראה מבין שהשימוש בשם שלו סתם עולה אצל תומכי ההפיכה, ומחליט להוציא הודעה חריגה. הוא הבין שיחשבו ששופט עליון מתערב בהליכי החקיקה הנוכחיים, אז הוא מוציא הודעת הבהרה שהוא לא מתערב בהליכי החקיקה". 

לגבי ההבדל בין פסיקה או חקיקה, גליקמן הסביר: "זה משנה מאוד, חקיקה אומר שזה לבטל הכול, פסיקה אומר שזה לצמצם את השימוש. מה עשו עכשיו כל תומכי החוק? מעל כל במה אפשרית 'סולברג'. אתמול המשנה ליועמ"שית עומד בוועדת חוקה, אומר בדיוק את מה שסולברג אמר אתמול, אומר לו סעדה 'אתה שקרן'. אז עם כל הכבוד, אי אפשר לשקר את הציבור. תגידו שסולברג חשב על פסיקה ואתם רוצים חקיקה, תגידו את האמת, אל תשקרו. אני מדבר על השקרים של בכירי הקואליציה, של ראש הממשלה, שפעם אחר פעם אומרים לנו 'זה סולברג'". 

השופט נועם סולברג בראש הרכב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
השופט נועם סולברג בראש הרכב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

גליקמן התייחס גם לאפשרות פיטורי היועמ"שית דרך ביטול עילת הסבירות ואמר: "אם מחר בבוקר לא יבוא להם טוב בעין כי היועצת קובעת שמותר להפגין בנתב"ג, למרות שהממשלה אומרת שאסור, והיועצת נעמדת על הרגליים האחוריות, אז ברור שהם יכולים לפטר אותה. לא תמיד אפשר להוכיח משיקולים זרים או לא זרים. הממשלה יכולה לפטר כל מי שלא יבוא לה טוב בעין ולמנות כל מי שהיא רוצה".  

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm