מנכ"ל בתי הדין הרבניים, הרב אלי בן דהן, טוען בראיון למעריב כי מפגינים נגד הרפורמה המשפטית מתנהלים באלימות מחוץ לבית הדין הרבני בתל אביב, וכי התחושה היא כי בית הדין נתון תחת מצור. בתוך כך, עוכבה לחקירה מוחה שריססה כתובת על הקיר בחשד להשחתת פני מקרקעין.

בן דהן אמר למעריב היום (שלישי), כי מחוץ לבית הדין הרבני בתל אביב, "יש מאות מפגינים שמתנהגים באלימות. המפגינים ניסו לפרוץ אל תוך בית הדין, לפני שהגיעה משטרה למקום, והמאבטחים הצליחו לסגור את הדלתות ברגע האחרון כאשר חלקם קיבלו מכות מהמפגינים".

"הפגיעה בזכויות נשים נעשתה שיטתית": באופוזיציה קיימו כנס לשוויון מגדרי

לאחר סגירת הדלתות, בן דהן אומר כי המפגינים "סגרו את המים לבית הדין הרבני מהשיבר הראשי, כך שאין מים בבית הדין הרבני בתל אביב. מה הם חושבים לעצמם? אני לא מבין את ההתנהגות המשונה הזאת".

לדברי בן דהן, המצב כעת הוא כי המפגינים "מנסים כל הזמן לפרוץ פנימה. כעת המשטרה הגיעה למקום והרחיקה אותם מעט. אנחנו נאלצים לא לתת לאנשים להיכנס לבית הדין, אלא רק למי שיש הזמנה. התחושה היא שיש מצור על בית הדין הרבני. אנשים שצריכים שירות של מזכירות לא יכולים להיכנס, רק מי שמוזמן ומגיע עם הזמנה ביד מכניסים אותו דרך כניסה צדדית".

בן דהן פנה למפגינים: "עם כל הכבוד, אנשים באים לבית הדין. שבוע הבא בית הדין יוצא לפגרה של חודש וחצי. לאנשים יש דיונים, וכל מיני דברים שהם בנפשם של האזרחים. מסכנים האנשים הללו, תנו להם את יומם בבית הדין. כל דיון שלא יתקיים היום יידחה בכמה חודשים. זאת פגיעה אדירה באזרחים".

תגובת בונות אלטרנטיבה לטענות של מנכ"ל בתי הדין הרבניים: "הבוקר מנכ"ל בתי הדין הרבניים וחבריו הרגישו בפעם הראשונה מה זה להיות אישה במדינת ישראל שנאלצת להגיע לרבנות: מוחלשת, חסרת אונים, בלי שליטה, מופלית. זה הסיפור של אלפי נשים מסורבות גט בישראל שבתי הדין הרבניים אונסים את זכויותיהן בהליכי גירושים מיזוגניים ומשפילים. זה הסיפור של עשרות אלפי נשים שמגיעות להתגרש ונאלצות לוותר על זכויותיהן כדי להיחלץ משם עם גט. גוף מושחת שכזה, עם אפס ייצוג לנשים, לא בעמדה להטיף לנו על פגיעה באחר".