500 רופאים חתמו אתמול (שני) על מכתב התנגדות לשביתה במערכת הבריאות, בו קראו ליו"ר הר"י: "לעצור את הטירוף". אחד החותמים הוא ד"ר אמיר רובין, אורתופד ראשי של "טרם" ובעבר של קופ"ח מכבי. הד"ר שוחח עם אראל סגל בתוכניתו והביע את מחאתו הרבה על ההחלטה "חסרת האחריות" הזאת של חלק מעמיתיו למקצוע. 

ליברמן: "הרמטכ״ל חייב להתפטר עם העברת החוק לצמצום עילת הסבירות"

"מן הסתם הייתם פעם באזור צבאי, אתם יודעים שכוח רפואה לא יורה על אזרחים, אף פעם", אמר הרופא. "כוח רפואה מטפל. אם אנחנו צריכים להילחם, נוריד את החלוק, ניתן למטופלים להמתין, נילחם ואז נחזור. בזמן הטיפול אנחנו לא יורים, יש הפרדה גמורה. אנחנו רופאים, נשבענו לטפל באנשים חולים. איזו הצדקה יש לאבד את החיים של הילד הזה? מי יכול להסתכל לאמא בעיניים בשבעה ולהגיד לה 'הצלנו את מערכת הבריאות' ?"

עוד הוסיף בהמשך דבריו: "מערכת הבריאות שמאיימים עליה יכול להיות שתפגע, אני לא מביע דעה על הרפורמה, יכול להיות שהרפורמה תהרוס הרבה דברים טובים במדינה. אף אחד לא יכול להקריב חיים של ילד בלי שהוא הוכיח שהרפורמה תהרוג הרבה יותר, וגם אם כן אני לא יודע מי שם אותי להחליט שאני מציל אנשים להרוג אחרים. הטייסים חונכו להטיל פצצות, לזה הכשירו אותם, חונכו לפגוע במה שצריך במסגרת מאבק. אנחנו חונכנו לטפל, אין שום גוף צבאי שהוא מוגן, הטבח דמו מותר במלחמה, אסור להרוג רופאים ולרופאים אסור להרוג בחזרה בזמן שהם רופאים. זה משהו שונה, יוצא דופן, קיצוני, מזעזעת אותי המחשבה שאפשר להשתמש בנו בתור חיילים בקרב הזה. אנחנו לא חיילים בזמן שאנחנו רופאים".

בסיומה של השיחה, כאשר נשאל מה אלפי הטייסים והרופאים שהוכשרו כמוהו וגם אחרים במקצועות שומרי חיים מפספסים שהוא לא, השיב: "רוב האורתופדים בארץ חושבים שחוסר סחוס גורם לכאבים, ד"ר רובין בדק ומצא שלא - חוסר סחוס לא גורם לכאב. האם בגלל שכולם אומרים שחוסר סחוס גורם לכאב אני צריך לשנות את שיטת הטיפול ולעבוד בניגוד לספרות המדעית? יש לי מנטור אחד - האמת, וזה מה שנבדק בצורה אובייקטיבית".

הרופא סיכם: "אני מתנגד למי שאומר שזה לא פוליטי, פוליטיקה זו הדרך שבה אנחנו מחליטים איך אנחנו מתפקדים יחד. אתם רוצים להתעסק באיך לנהל את המדינה? תעזבו את העבודה כרופאים ולכו תמצאו מקצוע אחר. בזמן שמטפלים בפצועים לא מתעסקים על פוליטיקה. יש פה מלחמה, אמוציות, ואנשים כואבים – הדבר הראשון שצריך לתת לאדם שכואב לו זה לגיטימציה. אני רק אומר, תשימו קו אדום – לא יורים באמבולנס. דבר אחד אני יודע, יש לי מטופלים ואני מטפל בהם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm