הרפורמה במערכת המשפט: ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שלישי) בטקס הזיכרון לזאב ז'בוטינסקי שהתקיים בהר הרצל, וניצל את המעמד כדי לתקוף את המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. "יש מי שמאמין שחלק מהעם שווה יותר וחלק פחות", אמר. "הטענה המתריסה כי כל הטוב בישראל נעשה על ידי מחנה אחד אינה עומדת במבחן המציאות, ורומסת את ההקרבה היומיות, שלעיתים כואבת מנשוא, של יותר ממחצית העם".

ח"כ דנון טוען: "נתניהו צמצם את הרפורמה לשני נושאים בלבד"
המחאות נמשכות: 37 עצורים עד כה ברחבי הארץ, מאות מול שגרירות ארה"ב בת"א

"הטענה המתריסה כי כל הטוב בישראל נעשה על ידי מחנה אחד אינה עומדת במבחן המציאות, ורומסת את ההקרבה היומיות, שלעיתים כואבת מנשוא, של יותר ממחצית העם", תקף נתניהו.

"חלק מהציבור חרד משינוי שהוא חושב שעלול לקרות בעתידה של המדינה", אמר נתניהו והבטיח כי "אנחנו פועלים לתקן את חוסר האיזון שנוצר בין הרשויות, לעשות זאת באופן מדוד ואחראי, בחתירה להסכמה רחבה ככל האפשר".

נתניהו התייחס לאיומי אנשי מילואים להפסיק את התנדבותם בתגובה לרפורמה: "גם בזמנו של ז'בוטינסקי היו קווים שאותם לא חוצים. הממלכתיות שלו נותרה אמיתית, לא על תנאי ולא מזויפת. הוא לא היה משלים עם הסתה לסרבנות, לכל צד שהוא, שהיא סופו של הצבא, חותרת תחת יסודות הקיום ועלולה להחריב את הבית".

עוד הוסיף ראש הממשלה לסיכום: "בזמנו של ז'בוטינסקי כינו אותו 'מסוכן, פשיסט והיטלר'. מה שהטיחו בו אז לא נכון, ומה שמטיחים בנו היום לא נכון. אין עוול גדול מזה, והזמן יוכיח את זה", הוא סיכם.