על רקע ניסיונות קידום הרפורמה במערכת המשפט, לרבות קידום החוק לצמצום עילת הסבירות, 161 מאנשי המטה בחיל האוויר הודיעו כי יפסיקו מיידית לשרת במילואים נוכח המצב. חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) תקף אותם בחריפות הבוקר (רביעי) בשיחה עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM.

המסר הדרמטי של ביידן לרה"מ נתניהו: "אל תחוקק ללא הסכמה רחבה"
עד כמה אתם חדי הבחנה? מצאו את הגזר בתמונה הזו

"מדובר בחבורה של פריבילגים עלובים ושפלים שמפקירים את ילדי שלומי ושדרות לטובת חיזבאללה וחמאס", אמר בפתח השיחה על אותם אנשי מטה חיל האוויר, והוסיף: "בעיניי, מי שמפקיר את ילדי שדרות ושלומי לטובת חיזבאללה וחמאס הוא איש שפל ועלוב".

"בכל שנותיי, ועשיתי יותר שנות שירות ממי שיושב באולפן הזה, לא חשבתי ולו לרגע אחד להפקיר את ילדי ישראל, ולמעשה הם גם מפקירים את ילדיהם לטובת ארגוני טרור. זה מה שזה", אמר. "מי שלא מתאמן, גם לא יודע להילחם. הם מכירים את הערכות המודיעין ומכירים את המצב הנפיץ והרגיש ומשחקים פה בחיי אדם".

הוא הוסיף כי צריך "להדיח אותם" וכאשר נשאל מי יטיס את המטוסים השיב: "אני בחי"ר שמנצח את המלחמות. לא ראיתי טייס שמנצח מלחמות".

עוד אמר כהן, כי "אם עכשיו אנחנו אומרים היום בשעה 12 בצהריים, 'חבר'ה נכנעו, אנחנו עוצרים הכל'. מה קורה? אותם חיילי ישראל השנייה - גולני, גבעתי, מג"ב, עכשיו זה יתחיל להיכנס גם ליחידות המיוחדות יותר, מה הם יגידו? 'אתם רומסים את הקול שלי בקלפי? הקול שלי שווה פחות, אז גם אני מסרב'. ואז מה קורה? אנחנו ננהל פה רפובליקת בננות. אתה רוצה לחיות ברפובליקת בננות? אתה רוצה שהלוחם של 669 או הלוחם של ימ"ס איו"ש יבדוק מה קורה בחקיקה לפני שהוא יוצא להביא את מי שרוצה לרצוח את הילד שלי ושלך? ככה אנחנו רוצים לחיות? בכזו מדינה? ממש לא".

במענה לשאלה מה יקרה אם הרמטכ"ל יחשוב שהצבא יגיע לסף אי הכשירות אמר כהן כי "אז הוא יקבל עוד עשרות אלפי סרבנים מיחידות הח"יר, ושוב אני מדגיש, מי שמנצח מלחמות זה החי"רניקים לא הטייסים".

ד' מחיל האוויר מודיע על הפסקת שירות המילואים עקב התקדמות חקיקת צמצום עילת הסבירות (צילום :ללא קרדיט)

"כמי שכל חייו שירת, אני מכיר את המסוכנות שיש בשלטון צבאי. אתם למעשה מלינים על קץ הדמוקרטיה, אבל מאידך גיסא מעודדים שלטון צבאי, זה מה שאתם עושים דה פקטו. אם לוחם שלי היה מעז לומר לי, מעז לעלות על דל שפתיו את המילה פוליטיקה שקשורה לפעילות, הוא הולך הביתה באותו רגע", הוסיף חבר הכנסת. "בסוף, הדמוקרטיה מה היא? שלטון העם, שלטון הרוב, הרוב קובע. כמו שעכשיו אני יצאתי מהוועדה כדי לדבר איתכם, אם יש רוב, מתקבלת ההחלטה, אם אין רוב, היא לא מתקבלת", סיכם.