רס"ן (מיל') שי קלך, טייס קרבי, תקף היום (רביעי) בריאיון ברדיו צפון 104.5FM, את מכתב הקצינים שנשלח אמש למפקד חיל האוויר ובו כתבו כי הם מפסיקים לשרת בשל התנגדותם לרפורמה המשפטית.

 קלך פתח את דבריו בטענה שהמכתב שפורסם מזויף: "אני כל הזמן יוצא, אני משרת במטה במילואים מאותו מקום שיצא המכתב. אני לא מחבב נבואות זעם, אנחנו בערב תשעה באב, 'משאבותייך גלו, אתה לא גולה יותר', אנחנו לא נגלה יותר. אנחנו עוברים תקופה לא קלה, אבל ביחד עם מה שעם ישראל עבר זה משחק ילדים - אפשר לשים את הדברים בפרופורציות. אני לא מצד הזלזול בדבר, אלא מצד לשים את הדברים בפרופורציות. לעומת מה שעם ישראל עבר ב-2000 שנים האחרונות זו תקופה קלילה". 

קלך טען שבעת חירום הטייסים יתייצבו: "שוחחנו עם כל מפקדי הטייסות, אנחנו בקשר עם מילואימניקים, עם סדירים, כל הטייסות עובדות. אין אף חבר לטייסת שלא יבוא, אני לא מכיר טייס פעיל אחד שלא הגיע. אם תסתכלו במכתב, יש כמה שמות פעמיים, ברור שיש פה חצי פייק, אבל יש פה משהו שהוא גם אמיתי. צריך לדייק, 80 אנשי צוות אוויר למטה זו סוגיה שלא מסובך לסדר תוך כמה שבועות". 

קלך הביא כדוגמה את מבצע "מגן וחץ": "לפני חודשיים היה מבצע מגן וחץ. כמה טייסים התייצבו? מאה אחוז, מה אתה דואג? הם טייסים, הם מלח הארץ, מעולם לא יפקירו את ביטחון ישראל. הם נמצאים במחשבה דמיונית של מפלצת דיקטטורית שקמה, אז הם מספרים לעצמם סיפורים". 

ד', סגן אלוף וטייס קרב לשעבר בצה"ל, מודיע כי יפסיק להתנדב אם הרפורמה המשפטית תעבור. צילום: פרטי

קלך קשר בין ההודעות על אי-התייצבות לפגיעה בדמוקרטיה: "אפשר לבטל את יום הבוחר ואת הכנסת. יש אלף שבע מאות טייסים שחתמו על עצומת 555, על פיהם ישק דבר", אמר בהומור והמשיך: "צריך לעצור את זה כאן ועכשיו. רק כדי לא לתת להם במה. זה מה שנקרא עריצות המיעוט, יש מיעוט שמאיים לשתק את המדינה עם הכוח הצבאי שניתן לו, הוא מנסה לסחוט בצורה מניפולטיבית את הממשלה. הרוב הגדול והמוצק והעיקרי מייצג את מה שאמרתי לך, יש מיעוט קטן שאלה אותם אנשים מעל גיל 75 שהם אליטה שהפסיקה לשרת את האומה, והתחילה לפגוע באזרחים שלה. הם לא מבינים דבר פשוט שלמדנו ביוון, יש מושג שנקרא 'הכרעת הרוב'. מצד אחד יש את דן חלוץ ומצד שני יש את מסעודה משדרות ועליזה מבאר שבע - הקול שלהן שווה יותר משום שהוא אחד והן שתיים, ואת זה הם לא מוכנים לקבל". 

על ענישת הטייסים שהודיעו על אי-התייצבות: "אני חושב שהאנשים הללו שמנסים לעשות הפיכה צבאית ומנסים לסחוט את הממשלה הם צריכים להיות מוקעים ומובשים על ידי החברה כולה. הם כבר לא משרתים במילואים או בסדיר אבל אולי כאות כבוד צריך להוריד להם את הדרגות, לקחת להם את הכנפיים ולעשות כל מה שמדינת חפצת חיים הייתה עושה ונוקטת. כרגע הם נהנים מלוקסוס של שתיקה רועמת של מקבלי ההחלטות, אבל את הפרוטקשן הזה צריך לעצור כאן ועכשיו. הם קיבלו את העוצמה הזאת ממדינת ישראל, והם לא יכולים לבוא בדרישה לסחוט את הממשלה".