שר התקשורת שלמה קרעי הציג ביום שני את הרפורמה שלו בתחום התקשורת ובה תזכיר חוק השידורים החדש, הכולל שורת שינויים בתחום התקשורת וברשות השנייה וסמכויותיה - ועורר סערה. שר התקשורת לשעבר ד"ר יועז הנדל תקף אותו על כך בשיחה שקיים היום (רביעי) עם חיים לוינסון ועו"ד דוד פורר ב-103FM.

סערה בוועדת החוקה: מדוע ח"כ פינדרוס השמיע קולות של עורב?
צלמת חתונות חושפת: שלושה סימנים לכך שזוג שהתחתן לא יחזיק מעמד

"התערובת הזאת בעיניי נובעת מאיזה ערבול אידיאולוגי שלא מביא אותנו לשום דבר ודי דומה לרפורמה המשפטית, כי כשאתה מסתכל על המרכיבים של הרפורמה המשפטית יש המון דברים שאני מאוד בעדם, ואז אתה רואה שעושים איזה מיקס תוך כדי ניסיון להכניס אצבע בעין לצד השני ומקבלים כלום, שבעה חודשים לא קיבלנו כלום", אמר הנדל בפתח הראיון. "אותו הדבר בשוק התקשורת, בא שר התקשורת אחרי שבעה חודשים, לא מבין שהתפקיד של משרד התקשורת זה לא להתעסק בתוכן של התקשורת אלא לפרוס תשתיות תקשורת, התפקיד של המשרד הזה הוא תפקיד כלכלי". 

הנדל המשיך: "אני רואה את מה שקרעי עושה, לא רואה אותו מבקיע בשום תחום, לא רואה אותו מזיז עיפרון ממקום למקום, רק מדבר על אלה שילכו לעזאזל, ועל הטייסים והמילואימניקים. ובהקשר הזה הרפורמה היא לא רלוונטית, כל השידורים היום עוברים לסטרימניג, גם אתם היום משודרים על גבי האינטרנט, ששם אין רגולציה. רוב השידורים הכי נצרכים בישראל זה בכלל 'נטפליקס', לכן אני חושב שקרעי מתעסק בשטויות".

מפגינים מפריעים לדבריו של שר התקשורת שלמה קרעי. (צילום: אבשלום ששוני)

"הוא עושה פוליטיקה במקום לעשות את מה שצריך. אני חושב שכולם מגיעים מרצון טוב, חלק פשוט לא מצליחים להתגבר על הרצון הרע, והוא עושה פוליטיקה, זה מביא לו קולות אולי ממרכז הליכוד. הוא רוצה להוריד את המספרים 12 ו־13 מהשלט, אני לא אגיד 'קץ הדמוקרטיה', אבל אני חושב שמתעסקים בחארטה", הוסיף.

עוד אמר השר לשעבר, כי "מי שחושב שהרפורמה של קרעי תהיה סוף הדמוקרטיה יכול להירגע. אנחנו עשינו חפיפה של שעה, זה כנראה הספיק לו, אבל בסוף השעה הוא בא עם ההחלטה הראשונה אחרי שהוא למד את הנושא בכובד ראש והוא מבטל את רפורמת הטלפונים הכשרים שלי. עברו שבעה חודשים מאז וכלום לא קרה. הוא פשוט עשה סלט של דברים שאי אפשר לממש אותם. לא יכול להיות ששר בממשלה מפריח כל הזמן דברים באוויר כדי להכניס אצבע בעין לצד השני. אני לוקח הכל באותו סלט, מפטר את יו"ר הדואר כי הוא רוצה להכניס אנשים מהמפלגה שלו".

סייעה בעריכת הכתבה: נויה חסון, 103FM