דודי אמסלם, השר המקשר בין הממשלה והכנסת, נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת במשכן, ותקף בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.

במהלך נאומו, אמר: "בסוף, הממשלה לא שולטת, הפקידים שולטים, תראו את היועצת המשפטית. יש מרד הלכה למעשה היום בצה"ל, ומי זה? זו היועצת המשפטית שעושה פנים ורולים, לא רואה, לא שומעת. כל פקיד עושה מה שבראש שלו. קראנו לה שבוע שעבר לממשלה, היועצת המשפטית באה עם פרקליט המדינה, בדיחה היא עשתה שם. ביזתה את הממשלה". 

"האדם המסוכן בישראל": דודי אמסלם נגד גלי בהרב מיארה (צילום :ערוץ הכנסת)

הוא הוסיף: "היא הבן אדם הכי מסוכן היום במדינת ישראל. ככה זה עובד, עד שלא יזיזו אותה משם, זה נזק בטחוני. הגברת הזאת, לטעמי, מהווה היום סכנה משמעית לביטחון המדינה. בן אדם אחד יזיז אותה, פתאום תראה שמי שעובר על החוק - נענש על פי החוק, הופכים להיות מדינה נורמלית, מדינה בה פועלים נגד עבריין שעובר את החוק. ככה עובד שמאל, משתלט על מדינה, לא חשוב מנדטים.

ח"כ גדעון סער תקף את אמסלם: ‏"השר במשרד המשפטים״, בנאום הסתה מבחיל נוסף שכולל גם אלמנטים מיזוגניים (״פנים ורולים״), חושף בגלוי את התוכנית להדחת היועצת המשפטית לממשלה. המאבק הוא נגד שלטון שלא מוכן לשום מגבלה על כוחו וחותר להיות מעל לחוק. הסכנה למדינה היא הממשלה הקיצונית בתולדות ישראל, לא היועצת המשפטית שלה".

גם יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, הגיב והגן על היועמ"שית: "במדינה מתוקנת אמסלם היה מפרסם התנצלות או מפוטר, אבל בממשלת הקיצוניים של נתניהו, ההסתה והתרת דמם של שומרי הסף והפיכתם לאויבים - הפכו לשיטת עבודה. ‏מחזק את היועמ״שית וקורא לה להמשיך למלא את תפקידה ללא מורא".

יאיר לפיד, ראש האופוזיציה אמר בתגובה לאמסלם: "היועמ״שית מוגדרת היום בידי השב״כ כמי שנמצאת בדרגת האיום הגבוהה ביותר. אם תהיתם למה - הנה התשובה".

עו״ד עמית בכר, ראש לשעת עורכי הדין, מסר: "מגנה בתוקף את ההשתלחות הפרועה של השר אמסלם על היועצת המשפטית לממשלה. מעבר לסגנון הפוגעני והמיזוגני, הרי שהמציאות הפוכה לגמרי. היועמ״שית שומרת על עצמאות מערך היעוץ המשפטי לממשלה ומונעת חדירה של שיקולים פוליטיים זרים לתחום אכיפת החוק במשטרה ובצבא. מערכת משפט עצמאית ובעלת מעמד והכרה בינלאומיים היא תנאי הכרחי להגנה על ביטחון המדינה ומשמשת כיפת ברזל משפטית לחיילי צה״ל וקציניו".