אירוע חריג אירע הבוקר (רביעי) ברחבת הכותל הכנסת, כשאב המנזר הבנדיקטיני בבירה, הגיע לעיר העתיקה כשהוא מלווה בשרת החינוך של גרמניה, טינה שטארק-ואצינגר, וזכה לטענתו ליחס משפיל.

בתיעוד שעלה בחשבון הטוויטר של העיתונאי כריסטוף שולט מהעיתון הגרמני דר שפיגל, נראה האב ניקודמוס כשהוא פוגש נציגים מקומיים המבקשים ממנו להוריד את שרשרת הצלב שעל צווארו. לטענתו, אחת הנציגות המקומיות ביקשה גם לאחר מכן שיכסה את הצלב, מכיוון שלטענתה הוא "גדול מאוד ולא מתאים למקום היהודי הקדוש". לטענת העיתונאי, האישה שביקשה זאת היא עובדת ב"קרן למורשת הכותל המערבי".

לאחר האירוע, כתב אב המנזר: "לצערי, סופו של הסיור היפה בעיר בעתיקה בבוקר לא נגמר בצורה כל כך נחמדה. כואב לראות איך האקלים בעיר הזו משתנה יותר ויותר תחת הממשלה הממשלה החדשה, ירושלים מספיק גדולה לכולם". עוד נראה בסרטון, אב הכנסייה מביע חוסר הבנה לבקשת האישה, והסביר כי זה "מעשה קשה" להוריד או לכסות את הצלב. הוא גם האשים אותה בכך שאינה מכבדת את דתו ומגבילה את זכויות האדם שלו.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "אנו מצטערים על עגמת הנפש שנגרמה. הכותל המערבי פתוח לכל אדם באשר הוא. יודגש כי אין נהלים ותקנות בנושא זה ברחבת הכותל המערבי. הדיילת ניגשה וביקשה בתמימות ובנימוס אם אפשר לכסות הצלב כדי למנוע אי נעימות כפי שאירע לאחרונה בעיר העתיקה, מתוך רצון לכבד את האורח ואת המקום. משסירב, כניסתו כמובן לא נמנעה והדיילת כיבדה והמשיכה לדרכה".