חוק הגיוס, שנועד להעניק פטור משירות לצה"ל לבני ישיבות ש"תורתם אומנותם", חוזר לעורר סערה בכנסת. לקראת סיום מושב הקיץ, הנציגים החרדים לחצו היום (רביעי) על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את חקיקת חוק הגיוס, ולעלות אותו כחוק הראשון שיעלה במושב הבא. שר הביטחון יואב גלנט התנה את ההצעה בהבאת חוק הוקרת השירות, שיעניק מיליארדים לחיילים משרתי החובה.

במקום פסקת ההתגברות: כך מתכננת הקואליציה למנוע התערבות בחוק הגיוס
"הבן אדם המסוכן ביותר בישראל": אמסלם במתקפה חסרת תקדים נגד היועמ"שית

השר דודי אמסלם אמר בדיון על חוק הגיוס כי "החוק הזה היה צריך להיות מוגש כבר לפני חצי שנה, אבל היועצים המשפטיים לא עושים את העבודה". באותה שיחה, הנציגים החרדים הבהירו כי החוק צריך לעבור בתחילת כנס החורף, ונתניהו הבטיח שלא יהיו עוד "מריחות" בנוגע לחוק.

מחאת חוק הגיוס (קרדיט: דוברות המשטרה)

במהלך הדיון, הציע שר הביטחון את "חוק הוקרת השירות" במקביל לחוק הגיוס, והסביר: "כדי להעביר את חוק הגיוס צריך להקצות מיליארדי שקלים נוספים כל שנה לטובת החיילים בשירות חובה. זה לא משהו למראית עין. לאור התנגדות של האוצר לתגמל כראוי את חיילים, אני לא מאמין  שיש סיכוי להביא את החוק לכנסת בקרוב. אני לא אגיש את החוק הזה אם האוצר לא יסכים לתגמול משמעותי להוקרת המשרתים".

הוויכוח על החוק התנהל בעיקרבין גלנט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', כאשר בחדר הייתה הסכמה על חוק הגיוס, והיה נראה כי החוק המקביל המוצע, חוק הוקרת השירות, לא מעניין את החרדים.