המוחים נגד הרפורמה המשפטית העלו הילוך ומאות אנשי מילואים מיחידות השדה התאגדו היום (רביעי) מחוץ למוזאון תל אביב כדי למסור את מכתבי אי-ההתייצבות שלהם לשירות המילואים.

"הערב אנו מכריזים 'עד כאן'", נאם אחד ממובילי המחאה. "ממשלת ישראל דחתה רבים מאתנו אל הקיר. מן הסתם, רבים מהמשרתים הצטרפו למחאה לאחר הקריאות השנייה והשלישית לביטול עילת הסבירות. לכולם ברור שבשבוע הבא זה הקו האדום האחרון. המצב, חוסר הביטחון שעלול להשתרר, כולו באחריות נתניהו וגלנט".

נווט קרב במילואים, שנענה לקריאות המחאה והגיש גם הוא צו אי התייצבות לשירות מילואים, סגן אלוף אליאב טל: "ההגנה על המדינה איחדה אותנו בעבר ומאחדת אותנו גם במאבק הזה, רק שהפעם אנחנו ניצבים מול איום פנימי, הממשלה. אני פונה לנתניהו וגלנט: עצרו את מחול השדים למען ביטחון המדינה. לא נשרת לעולם בדיקטטורה".

מילואימניקים חותמים על צווי אי התייצבות למילואים (צילום: אבשלום ששוני)
מילואימניקים חותמים על צווי אי התייצבות למילואים (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, מוקדם יותר היום, הכריזו מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית על אירוע מחאה המוני במסגרתו חברי "פורום הרפואה הצבאית" מסרו כשלוש מאות מכתבי אי-התייצבות למילואים מחוץ ללשכת קצין הרפואה הראשי בבסיס תל השומר. הפורום כולל מאות רופאים, מטפלי בריאות נפש ופרמדיקים בשירות מילואים פעיל.

באירוע נמסרה הצהרה לתקשורת ואחריה מסרו חברי הפורום כשלוש מאות מכתבים ובהם הודעה על אי התייצבות למילואים, "בעקבות הדהירה החד צדדית של הממשלה לחקיקת חוקי ההפיכה המשטרית שיהפכו את ישראל לדיקטטורה".

מטעם 'פורום הרפואה הצבאית' נמסר: "הממשלה דוהרת לעבר דיקטטורה ולא משאירה לנו ברירה. אם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור, לא תהיה הגנה לחיילי צה"ל, ובכלל זאת לחיילי המילואים. לא נוכל לעמוד מנגד! אין צבא עם בדיקטטורה ואנחנו לא נשרת דיקטטורה".