שופטי בג״ץ קבעו היום (רביעי) מועד לדיון בעתירה המבקשת לפסול את בנימין נתניהו מלכהן כראש ממשלה עקב הפרת הסדר ניגוד העניינים שלו. מועד הדיון נקבע ל-12 לספטמבר 2023. ההרכב הצפוי בדיון בעתירה בבג"ץ יהיה הנשיאה אסתר חיות, השופטים עוזי פוגלמן ויצחק עמית.

במקביל, השופטים ביקשו הבהרות מהיועמ״שית כיצד היא מטפלת בסוגיית ניגוד העניינים של נתניהו סביב עיסוקו ברפורמה המשפטית. בנוסף, דרשו השופטים מהיועמ"שית להסביר למה היא מתכוונת כשאמרה כי סוגיית ניגוד העניינים של נתניהו מטופלת באופן "שוטף, כדין וכנדרש". על היועמ"שית להשיב עד ה-20 באוגוסט.

בנימין נתניהו בבית המשפט בעדות מילצ'ן (צילום :רויטרס)

עו"ד דפנה הולץ לכנר, העותרת בשם חברים בקבוצת 'מבצר הדמוקרטיה' מסרה: "מהחלטת בית המשפט ניכר כי אמירתה של היועמ"שית כי סוגיית ניגוד העניינים של ראש הממשלה מטופלת כנדרש אינה מספקת, וכי קיים ספק עובדתי בעניין. אנו שבעי רצון מהחלטה זו ובטוחים כי לאור ניגוד העניינים החמור והעוצמתי בו מצוי נתניהו, כנאשם בעבירות חמורות, בית המשפט ידון בנושא כשירותו בכובד ראש".

כזכור, בית המשפט העליון דחה בעבר את העתירה להוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות בשל הנאום שלו בו הכריז כי יתערב ישירות בחקיקת הרפורמה המשפטית. העילה: אי מיצוי הליכים. בהחלטה קבע השופט אלכס שטיין כי "דין העתירה להידחות על הסף אף מבלי לבקש את תגובת המשיבים – זאת מחמת אי-מיצוי הליכים".

אז, בנוסף, בית המשפט העליון אימץ את עמדת היועצת המשפטית לממשלה ודחה את הבקשה לביזיון בית המשפט בעניין הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה, בקובעו כי המסגרת הדיונית של פקודת בזיון בית המשפט אינה מתאימה לדיון בטענות שהועלו בבקשה. עם זאת, ביהמ"ש הדגיש בהחלטתו כי על נתניהו לציית לחוות דעתה של היועמ"ש"ית.