מתווך הנדל"ן ואיש העסקים הישראלי רוני מאנה פרסם היום (רביעי) פוסט בפייסבוק, בו פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו לעצור את חקיקת הרפורמה במערכת המשפט לתקופה של כשנה.

בפתח הפוסט, כתב מאנה: "לכבוד שרה ובנימין נתניהו, מזה כמה עשורים אנו מכירים אחד את השני. היינו מכרים, עברנו לחברות נפש ומשם הדרך עד לנתק וטינה כבר ידועה לכל. אם זה שווה משהו, אני רוצה להגיד לך, תוך כדי התעלמות קנאית מכבודי האישי, הציבורי ואף הירתמות עסקית, שאני מוכן לעשות המון ואף יותר על מנת להפסיק עם הטירוף השולט ברחובות המולדת".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמדי/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"מזה 75 שנה בנינו את הבית השלישי. בית המקדש הציוני, יהודי. הקרבנו בפעם המי יודע כמה בהיסטוריה את היקר לנו כעם על מנת להגשים זאת. במו עיניי ראיתי את החלק שלך בביסוס הבית בעת ההיא. אך עתה, אתה דובר על מנת להיות, אולי, הפרק שיסיים את תקופת הבית השלישי בדברי הימים. מדובר בקלון הדורות, לדורי דורות, לעלמי עלמיא", כתב.

הוא ביקש: "עצור לשנה. לזמן סביר. תודיע קבל עם ועדה, ארה״ב ושאר אומות עולם, שלא תקדם את המשך החקיקה ההרסנית. שנה. הלוא, אתה משנה סדרי עולם בבניה באיו״ש בנקישת אצבעות, יוצא למבצע צבאי, או מעביר מיליארדים למטרות שונות וחשובות לא פחות, בלי להניד עפעף. בטח שתוכל לנהוג באותה כמות רציונליות הוגנות ושכל ישר לגבי עמך ישראל. תקפיא ללא תנאים לשנה וישרור השקט בעמך.

הוא הסביר: "אני ועשרות מובילי דעה מכל המגזרים שעומדים לצידי, אנחנו מבטיחים להעלות על נס את המהלך ומצד שני להוות ״כלב שמירה״ כאשר שככל והמידע יהיה בידינו וזאת, על מנת להפנות את תשומת הלב הציבורית לכל מי שלא יבוא בחפץ לב על מנת להגיע עמך ועם השותפים הקואליציוניים להסכמה רחבה. אנחנו בחרדה קיומית, שאם יצליח הניתוח בפציינטית בת ה 75 - היא תמות. כה אמר קהלת: 'והחוט המשולש לא במהרה יינתק'".

רוני מאנה, בנימין נתניהו (צילום: דוד כהן, פלאש 90,ארן חן צלמים)
רוני מאנה, בנימין נתניהו (צילום: דוד כהן, פלאש 90,ארן חן צלמים)

"אין דבר אשר שווה את מלחמת האחים שעומדת לפתחנו. אין, פשוט אין. שום דבר לא יהיה שווה את הסבל שהעם שלנו עובר בימים האלה. ביבי שהכרתי משכבר הימים, אתה לא רוצה להיות חתום לעד כאיש שהרס את בניין הקודש הזה. תמיד היית מציין בפניי שאתה ראש הממשלה של כולם, אבל של כולם", כתב. "בזמנים ההם, דאגתי לתת לך עצות רבות וכולן היו לפחות ראויות בפרספקטיבה לאחור. תקופות רבות הוכחת לכולם שאתה מנהיג שיודע לקבל החלטות גם אם הן נגדך פוליטית וכאן אין הפסד, רק רווח למהלך כזה".

"המצב הביטחוני מגיע לרתיחה בו בעת שלוחמינו אשר במילואים נמצאים בעומק קווי האוייב, מתייסרים במדינתם שלהם ומרגישים תחת איום ברור ומיידי שלא הרגישו אי פעם בשום שדה קרב", הוסיף.

לבסוף, פנה מאנה לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו: "ומילה אחרונה לשרה - בחיים אלה אני ואת לעולם לא נהיה חברים וטוב כך לשני הצדדים, אך אני רוצה לפנות בשם העם, תהיי חתומה על מי שבשעת צרה התעלתה כאחרוני הנביאות והביאה נצח לעמנו. דברי עמו, תגידי לו את אשר אביך היה אומר לו, איחוד העם, בעת הזו, הוא בגדר פיקוח נפש".