סערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו של ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן שאמר מוקדם יותר היום (חמישי) בגלי צה"ל כי "אם החקיקה תעבור - אנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמנו".

ח"כ משה סעדה שוחח עם סיון כהן ב-103FM ותקף לדבריו: "יום עצוב לשמוע את הדברים הללו. איש שבא ממערכת אכיפת החוק, שבריש גלי קורא לעבור על החוק. אני לא רואה את עצמי מעולם קורא לעבור על החוק. לקחת את המקום הכי קדוש לחברה הישראלית שהוא צה"ל, ולהכניס אותו בלב המחלוקת. אני איש חוק, אני קצת מכיר מה זה חוק, זה לא. דיי למכבסת מילים, דיי לנרמול של עבירות. כל מי שמקבל צו ולא מגיע עובר על החוק. כל מי שקורא ואומר בריש גלי 'אני קורא לאנשים לא ללכת לשרת, שאם הם יקבלו צו שלא ילכו', עובר עבירה של המרדה. במדינה מתוקנת צריך לחקור אותך".

"זה לא האירוע, ככל. כל מי שעובר על החוק במדינת ישראל, זה יכול להיות ראש ממשלה, פקיד זוטר, כולם שווים בפני החוק. אולי זו חדשנות להגיד את זה היום לצערי. אבל יש פה הרבה מעבר. המרדה זה אומר לא ללכת לשרת בצבא, כשאתה מקבל צו לא ללכת לצה"ל ולא לעשות מילואים. כל אחד שקורא ואומר לאנשים 'אל תלכו לצה"ל, אל תעשו מילואים', זו עבירה של המרדה. במדינת חוק מתוקנת קוראים לו לחקירה. יש אחרים שהם מעל החוק? פשוט כן. כל מי שקורא לא לשרת, אני אומר את זה חד וברור. החשוב שבמקום לקחת את העם ולאחד אותו הוא הולך ומכניס את צה"ל ללב המחלוקת ומקיים שיח פלגני ולא ראוי. בעיניי זה הרבה מעבר לעבר על החוק", הוסיף. 

שר האנרגיה, ישראל כ"ץ, מסר: "לראש השב״כ לשעבר נדב ארגמן יש זכויות רבות בתחום המאבק בטרור, אבל לא את הזכות לקרוא לסרבנות, שמעודדת את מנהיגי הטרור. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', תקף: "זה פשוט מדהים איך אנשים רציניים שעשו כמה דברים בחיים מתמסרים מרצון לשטיפת מח מטומטמת כאילו בלי עילת סבירות רחבה, שלא הייתה כאן עד לפני 30 שנה ולא קיימת באף מדינה נורמלית בעולם, ישראל תחדל להיות דמוקרטית.

"חתיכת ניסוי חברתי האירוע הזה. הרבה תובנות על פסיכולוגיה ונפש האדם. ובעיקר על הצורך לגוון את הרכב בעלי התפקידים הבכירים במערכת הביטחון כדי להבטיח את עתידה של הדמוקרטיה הישראלית", הוסיף. 

האלוף במיל' יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל, תקף את ארגמן בגל"צ: "הוא עשה טעות מרה, חוצה כל קו אדום באמירות האלה. הקבוצה של נדב ארגמן אוחזת את המדינה בגרונה"

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm