השר מיקי זוהר עורר היום (חמישי) סערה לאחר ששיתף בחשבון הטוויטר שלו סרטון ביקורת על מחאת אנשי המילואים נגד הרפורמה המשפטית אך מיהר למחוק את הציוץ בטענה ש"הוצא מהקשרו". עם זאת, השר איתמר בן גביר גם הוא שיתף את הסרטון השנוי במחלוקת שעדיין נמצא בעמוד הפייסבוק שלו וסירב להסירו, למרות שצה"ל בעצמו גינה את הסרטון.  

בן גביר כתב: "אני לא מתכוון למחוק את הסרטון הממחיש היטב את סכנת הסרבנות. הסרטון המדובר נועד להמחיש את הנזק המוחשי הקיים בניסיון של גורמים שהם מיעוט שבמיעוט לסרב ולהסית לסרבנות. מי שמסרב להתייצב על רקע הרפורמה, בין אם הוא מחיל האוויר ובין אם הוא מחיל אחר, מסכן את ביטחון אזרחי ישראל".

מאות קצינים הצטרפו למחאה; הרמטכ"ל: "הקריאות לאי התייצבות פוגעות בצה"ל"
ראש השב"כ לשעבר: "אם החקיקה תעבור - אנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמנו"

בסרטון השנוי במחלוקת ניתן לראות קרב ובו משתתפים חיילי צה"ל. במהלך הסרטון, אחד החיילים דורש באמצעי הקשר סיוע אווירי אך נענה שוב ושוב בשאלה "האם אתה תומך או לא תומך ברפורמה?", זו כתנאי לשיתוף פעולה בקרב. הלוחם שדורש סיוע אך לא מקבל מענה, נפצע ופונה לצופים במילים: "אחים שלי מימין ומשמאל, לא מכניסים פוליטיקה לצבא. רות, סוף".

המסר של הסרטון, לפיו אסור להכניס את הפוליטיקה לצבא, מכוון לאיומי הסרבנות שנשמעו בחודשים האחרונים מחיילי מילואים בצבא בכלל ולוחמי חיל האוויר בפרט, שהלכו והתגברו בעת האחרונה כאשר מאות לוחמים בחיל האוויר הודיעו כי יפסיקו להתנדב לשירות מילואים כל עוד נמשכת חקיקת הרפורמה המשפטית באופן חד צדדי.

לאחר שקיבל ביקורות רבות, זוהר מחק את הסרטון מחשבונו ואמר: "גוף תקשורת החליט להוציא מהקשרו והציג שהוא פוגע בחיל כזה או אחר. כמובן שזו לא הייתה המטרה ולכן מחקתי".

ממחאת המילואימניקים "אחים לנשק" נמסר בתגובה לסרטון: "גם בממשלת ההסתה והשנאה של יריב לוין, רוטמן, ואמסלם עד היום לא העזו לחצות את הקו האדום של זילות בזכרון חללי צהל בסרטון תעמולה לצרכים פוליטיים. היום גם הקו הזה נחצה. מיקי, ביום שתקרא את רוח צה"ל תלמד שחתמנו על מדינה יהודית ודמוקרטית, אבל אותך זה לא מעניין. אתה מעדיף להפיץ סרט ביזוי הנופלים ולעמוד לצד בן גביר בביזוי ערכי צה"ל. תתבייש".

מדובר צה"ל נמסר: "ביממה האחרונה מופץ סרטון שתכליתו לייצר שיסוי פנימי בתוך צה״ל, אשר ראוי לכל גינוי. הלכידות בצה״ל היא ערך עליון. אנחנו דוחים מכל וכל את כל האמירות והתבטאויות כנגד מפקדי ולוחמי צוות האוויר בסדיר ובמילואים. אלה מיטב הלוחמים והמפקדים בצה״ל, המסכנים את חייהם לילה לילה. הרעות וסיכון החיים מתרחשים בכל פעילות מבצעית בין לוחמי צוות האוויר ללוחמי היבשה, אשר פועלים כצבא אחד למען ביטחון מדינת ישראל".