ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי בלשכת רה"מ בירושלים. נתניהו אמר בפגישה כי "ימשיך לפעול לטובת הידברות והסכמות בנושא הרפורמה המשפטית".

יו"ר ההסתדרות רמז שלא ישבית את המשק - אך פורום העסקים הצהירו ההפך
מנדלבליט במתקפה חריפה: "צמצום עילת הסבירות - הפיכה משטרית על מלא"

במהלך הפגישה קרא יו"ר ההסתדרות לנתניהו לעצור את חקיקת הרפורמה במערכת המשפט. "למען אחדות עם ישראל, תעצור, העם במצוקה", אמר בר דוד לרה"מ, והוסיף: "אתה רואה את הכאב, מצפון ועד דרום, אתה ראש הממשלה של כולם".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "אי אפשר לצפות שכל פעם שתהיה בעיה נאיים בהשבתת המשק" (צילום :דוברות ההסתדרות)

הפגישה מגיעה לאחר שבארגוני המחאה ניסו לשכנע את ההסתדרות להצטרף למחאה, אך בר דוד הבהיר כי "אין בכוונתו להשבית את המשק בגלל עילת הסבירות". עם זאת, הוא חזר וקרא לראש הממשלה נתניהו לעצור את החקיקה ולשוב להידברות: "צא לציבור ותודיע שאתה עוצר, אי אפשר להמשיך לייצר פה מהומת אלוהים".

בסרטון שפרסם מוקדם יותר השבוע בר דוד אמר כי "כשראיתי בפעם הקודמת את מדינת ישראל באותו לילה, פעלתי. כי זה היה נכון לפעול. פעלתי מהבטן. אי אפשר לצפות שאותו ארגון עובדים שמייצג עובדים בכל המפלגות, כל פעם שתהיה בעיה בכנסת נאיים בהשבתת המשק. ואחר כך יתבעו אותנו. זה לא הגיוני".

עוד אמר: "למה השיחות בבית הנשיא התנפצו? קורא למפלגות להמשיך ולהידבר. בשביל מה פירקתם את השיחות? וישר רצים לחקיקה. אני עדיין אופטימי שאפשר לעצור את הטירוף. ראש הממשלה, בידיים שלך לעצור את הדבר הזה. צא לציבור ותודיע שאתה עוצר. אי אפשר להמשיך ולייצר פה מהומת אלוהים". 

בר דוד חזר והבהיר כי הוא לא מתכוון להשבית את המשק על עילת הסבירות. "מתכוון להיפגש עם רה"מ בימים הקרובים ולתרום לשקט ולאחדות, להרגיע את המשק והחברה הישראלית שכל כך זקוקה לשקט והיציבות. לא נעים להסתובב פה ברחובות בזמן האחרון".