בריאיון שהעניק ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן הבוקר (חמישי), טען באשר לתופעת הסרבנות, כי, לדבריו: "הרמטכ"ל וראש השב"כ צריכים לבוא לראש הממשלה ולהגיד לו 'עד כאן'". חבר הכנסת ניסים ואטורי הגיב לדברים בתוכניתם של אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM ותקף את אמירותיו.

יעצור את החקיקה? נתניהו שוקל למסור הערב הצהרה לתקשורת
גיא פלג במתקפה מפתיעה על גנץ: "כמה זמן יעבור עד שיירד לך האסימון?"

"אני חושב שזה חורג מכל שפיות", אמר ואטורי בפתח הראיון על אמירותיו של ארגמן. "אם זה היה גם קורה מימין הייתי אומר את אותן המילים. הדברים לא שפויים, והוא לא שפוי. הדברים לא הגיוניים, לבגוד ככה במערכת, לצאת ככה נגד המערכת שאכלת ממנה שלושים שנה, זה לא שפוי. איזה מין דבר זה? לפרק את המדינה, על מה? גיניתי גם את שאר האנשים, אלה שעשו סרבנות מהצד השני של המפה הפוליטית, להוציא את צה"ל מחוץ למשוואה הזאת, צה"ל לא קשור לפוליטיקה. אני שולח את הילדים שלי לצבא, חבר שלי שמאלני ושולח את הילדים לצבא, לא רוצה שזה יהיה פוליטי". 

לאחר מכן הוסיף: "אני חושב שזה נוגד את ההיגיון שאתה יושב על ענף, מנסה לחתוך אותו ואומר 'אני עוזר לעץ'. אתה לא עוזר לעץ, אתה פוגע בעצמך. יש חוזה בלתי כתוב, אף אחד מהחלוצים שהיו פה לא היו צריכים איזה חוזה כתוב שהם אומרים 'הפרו חוזה'. אף אחד מהם לא היה צריך חוזה כדי להילחם למען מדינת ישראל".

"שיגיד מה שהוא רוצה, אני לא אשלוט פה בפה, לכן אני אומר שגם זכותי לגנות את זה כדי שמדינת ישראל תישאר שלמה. מה שיכול לפרק את המדינה זו סרבנות יותר מאשר רפורמה משפטית", המשיך.

כאשר נשאל ואטורי על הסרטונים שהעלו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר התרבות והספורט מיקי זוהר השיב: "אני חושב שזה סרט שאמור לזעזע לנער את אמות הסיפים, זה צריך לזעזע את האנשים. סרבנות ופילוג במדינת ישראל זה יפגע בצה"ל ובביטחון ישראל. ואני אומר לך - אנחנו חזקים והדברים האלה אמורים לשבור אותנו".

"כשאני הייתי בחילוץ ובאו אליי שלושה טייסים בכירים סיפרתי להם – 'אני הייתי מפקד צוות חילוץ במסלול - וכשאתם נחתם מה שהיה לי בראש זה איך אני מביא אותכם לנחיתה רכה, איך אני דואג לך שתרד בשלום על הקרקע'. ואני לא חשבתי מי ראש הממשלה פה. אמרתי השבוע לרמטכ"ל 'תשמע אני מבין מה אתה אומר, בסדר צריך לטפל בזה בחוכמה ובנחישות, אבל תזכרו – הדבר הזה פוגע במרקם העדין שבין טכנאים, מכונאים, אנשי חילוץ, צוותי קרקע, אל מול הטייסים, יש כבוד הדדי ויודעים לכבד אחד את השני בחיל האוויר, וזה פוגע במשהו ששנים טיפלנו בו", הוסיף.

מפגינים הדליקו מדורות על נתיבי איילון (צילום :פרטי)

"חקיקה היא מהלך שעושים פוליטיקאים", אמר ואטורי בסיום הראיון. "אני לא יודע איך לקרוא לזה, אני לא רוצה לקרוא לזה פריבילגיה כי את המילה הזאת אתם לא אוהבים. אני חושב שאלה אנשים שפשוט מרגישים שהם גדלו בזכיות יתר במקום אחר. אתה יודע מה. הרי זה כמו משפט שלמה, מי מוכן להחריב את המדינה עבור הדעה שלו. זה לא נכון לעשות את זה". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm