ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, שוחח הערב (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא "מודאג מאוד" מהחקיקה. בנוסף אמר טרודו שימשיך לתמוך בנתניהו לחפש הסכמות. מלשכת נתניהו נמסר שלא התקיימה שיחה עם ראש הממשלה טרודו.

לקראת ריכוך בחקיקה? נתניהו ימסור הערב הצהרה לתקשורת
"לבגוד במערכת זה לא שפוי והוא לא שפוי": ח"כ ואטורי תוקף את ארגמן

כזכור, דוברות הבית הלבן אישרה אתמול את המאמר שפרסם תומאס פרידמן ב"ניו יורק טיימס" בו טען כי גם הנשיא ביידן הזמין אותו לשיחה, במהלכה העביר מסר לנתניהו לפיו עליו לעצור עכשיו את החקיקה.

דוברת הבית הלבן ז'אן פייר, נשאלה בנוגע למאמר, והשיבה: "פרידמן ציטט ישירות את הנשיא, ואתן לדבריו לעמוד בפני עצמם". עוד הוסיפה: "הנשיא היה ברור בפגישה עם הנשיא הרצוג ובשיחת הטלפון שלו עם נתניהו, מערכת היחסים שלו עם ישראל הולכת ימים אחורה, היא חזקה ועמוקה. אנחנו מחויבים לביטחון ישראל. אתן לתגובה שלו במאמר לעמוד בפני עצמה".

אלפים באירוע ׳קו אדום׳ להתנדבות למילואים במוזיאון תל אביב. קרדיט: מחאת המילואימניקים אחים לנשק (צילום :מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

הגורמים המעורים התרשמו כי בבית הלבן חשו אי נוחות בעקבות ההודעה שיצאה מלשכת רה"מ אחרי שיחת ביידן-נתניהו, לפיה "ראש הממשלה נתניהו עדכן את נשיא ארה"ב בנוגע לחוק שיתקבל בשבוע הבא בכנסת ועל כוונתו לנסות לגבש במהלך פגרת הקיץ הסכמה ציבורית רחבה לגבי יתרת התהליך".