בכירים בקואליציה הבהירו הערב (שבת) כי "המאמצים להשגת חקיקה בהסכמה יימשכו עד הרגע האחרון, ובהיעדר הסכמה החקיקה תעבור כמתוכנן". עוד אמרו הבכירים: "עמדת הממשלה והקואליציה היא חד-משמעית - הפגיעה הגדולה ביותר בביטחון ובדמוקרטיה בישראל היא הכפפת הממשלה והכנסת לתכתיבים של יחידות צבאיות".

ערב של מחאה: עשרות אלפי מפגינים בדרכם לירושלים | עדכונים שוטפים
בקואליציה תוקפים את הטייסים: "מי שבוחר בסרבנות לא ראוי ללבוש את מדי צה"ל"

בתגובה נמסר ממארגני המחאה: "ממשלת ישראל מבצעת הפיכה דיקטטורית מלאה, מולה קם העם והתחיל ללכת: סטודנטים ורופאות, כלכלנים ואימהות, כל עם ישראל מצומת הגומא ועד אילת, התנגדות חסרת תקדים. לא מדובר בהפיכה צבאית אלא רצון העם. ההסתה המופרעת של הממשלה לא תעזור לה, ישראל לא תהיה דיקטטורה בזכות עם ישראל כולו".

הדברים נאמרים פחות מיממה לאחר שבסביבת שר הביטחון יואב גלנט אישרו כי הוא פועל להביא לדחיית חקיקת צמצום עילת הסבירות בניסיון להגיע להסכמה רחבה. "שר הביטחון, יואב גלנט, פועל בכל הדרכים על מנת להביא להסכמה רחבה, למנוע פגיעה בביטחון ישראל ולשמור את צה״ל מחוץ למחלוקת הפוליטית", נמסר.

על פי הדיווח בחדשות 12 גלנט מקיים שיחות רצופות עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, מהן עולה תמונה לא פשוט על מצבו של החיל. שר הביטחון פועל לדחייה של המושב בכנסת במספר ימים, זאת על מנת לנסות לאפשר להגיע להסכמה בין סיעות הקואליציה והאופוזיציה.