שר החינוך יואב קיש שוחח היום (ראשון) עם ינון מגל וחיים לוינסון ברדיו 103fm והתייחס להודעתם של 10,000 אנשי מילואים לפיה החליטו לפרוש מהתייצבות לשירות בעקבות התקדמות הרפורמה המשפטית. 

"יש הרבה מאוד שימשיכו לטוס, שלא מכניסים את הצבא לפוליטיקה", טען. "אין לימין שום אפשרות מלבד להעביר את החוק. לא יכול להיות שקבוצת אנשים עם חולצות בצבע זית ינהלו את המדינה. צמצום עילת הסבירות לא תעשה פה חורבן בית ולא דיקטטורה. החשש הוא מה יקרה הלאה. גם הטייסים עצמם שרק במקום הקיצוני בו יגיעו סכנה לדמוקרטיה הם יפסיקו את הטיסות. מצפה מכולם לעשות פאוז ולהירגע. החוק יעבור, ניכנס לשיח, אסור לנו להכניס את הצבא לפוליטיקה ואסור לימין לוותר על החקיקה כי המשמעות היא שהדמוקרטיה נמחקה".  

המשבר מעמיק: מאות לוחמי מילואים מיחידת הלוט"ר השעו את התנדבותם

פשרה או שביתה: לקראת ההחלטה הדרמטית של יו״ר ההסתדרות
 
 עוד הוסיף: "יש מוטיבציות להוביל למשבר בכוח, אנחנו לא במקום הזה. הלכנו באירוע בכל הכוח, זה נבלם. הייתי בשיחות, ראינו שנושא עילת הסבירות הפערים לא רחוקים. כשרצינו להמשיך עם זה, לפיד וגנץ פוצצו את השיחות. זה לא יהיה דרמה אם זה יעבור. לא נלך למתווה קיצון, נלך למקום בו אנו מקשיבים לצד השני. גם בפסקת ההתגברות יש צעד אחורה. כמה הימין הוכיח שהוא המבוגר האחראי, בסוף אחים אנחנו. מצד שני לא יהיה מצב בו נוותר על כל מה שאנחנו רוצים לעשות. לא תהיה התגברות ברוב של 61. על זה ויתרנו".  

בסיום דבריו, הגיב השר קיש לחשש לירידה בכשירות אנשי חיל האוויר: "פגיעה לא תהיה ביום אחד. החוק יעבור מחר, כך אני מאמין, אסור לנו להתקפל, יעברו יומיים שלושה ויראו שלא קרה שום דבר לדמוקרטיה. מי שמתחיל לחתום על הפסקת התנדבות - איש קיצוני. אותם אנשים גם לא יחזרו לטוס כנראה". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm