מיקי ודניאלה, ילדיו של המאייר והסאטיריקן המיתולוגי, קריאל גרדוש ("דוש"), הממציא של "שרוליק", הצבר הישראלי עם המכנסיים הקצרות, כובע הטמבל והסנדלים, פנו לעו"ד על מנת להכין תביעה משפטית נגד כל הארגונים החתומים על הפגנת התמיכה ברפורמה במערכת המשפט.

בכיר במערכת הבריאות מעריך: זו הבעיה הרפואית שממנה סובל נתניהו 
הרמטכ"ל: "אם לא נהיה צבא חזק ומלוכד, לא נוכל להתקיים עוד כמדינה באזור"

"אנחנו מזועזעים, עצובים וכועסים", אמר מיקי למעריב. במכתב, אותו מנסחים עכשיו, נאמר, בין היתר: "אנו בעלי זכויות היוצרים של אבינו קריאל גרדוש(דוש) דורשים שתסירו לאלתר את המודעה שפרסמתם, ובה מופיעה דמותו של שרוליק - יצירתו של דוש, המוגנת בזכויות. לא זו בלבד שלא קיבלתם את אישרנו, בעלי זכויות היוצרים, לשימוש בדמות, אף השתמשתם בה באופן מעוות אשר מבזה את הדמות ומורשתו של דוש אשר דגל באחווה כלל ישראלית, סובלנות ועקרונות ליברלים. אנו דורשים כאמור להפסיק את השימוש הנוכחי ולהימנע בעתיד מכל שימוש בדמות ללא אישורנו".

זאת, ועוד: "את הכרזה הזו אפשר גם לפרש כהיתר או קריאה לפגוע במפגינים", אומרת הבת, דניאלה סנטו-גרדוש, "היא כל כך ברוטלית, כל כך הפוכה מהמורשת של אבא". 

תגובת תנועת רגבים, העומדת מאחורי המודעה: "לא קיבלנו פניה בעניין. אם נקבל, נתייחס. נציין כי מדובר בכרזה שנועדה לבטא תחושת כאב של ציבור גדול, שסמל האגרוף המונף בפעולות ובשלטי המחאה נגד הרפורמה המשפטית פוגע בבטן הרכה של החברה הישראלית והחוסן הלאומי. אנו מאמינים בחופש הביטוי ובחופש האומנות ומקווים שכך גם כל אלו שרוממות הדמוקרטיה בגרונם".